سرور مجازی
رمز ارز

هجوم ۳٫۵ میلیارد دلار از توکن‌های قفل‌شده به بازار! قیمت‌ها دوباره می‌ریزند؟

هجوم ۳٫۵ میلیارد دلار از توکن‌های قفل‌شده به بازار! قیمت‌ها دوباره می‌ریزند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نتایج مطالعه‌ای روی ۳۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار نشان می‌دهد که بخش قابل‌توجهی از توکن‌های بیش از ۲۰ درصد از این رمزارزها، هنوز قفل است.

تحلیل مذکور با بررسی داده‌های پلتفرم کوین گکو (CoinGecko) تا تاریخ ۸ می ۲۰۲۴ انجام شده است. در این مطالعه، تمرکز بر نسبت ارزش بازار به ارزش بازار کاملا رقیق‌شده (FDV) ارزهای دیجیتال بوده است.

بر اساس این مطالعه، ارزهای دیجیتال با شناوری پایین (low float) نسبت FDV بین ۰ تا ۰.۴۹ دارند. ارزهای دیجیتال با شناوری بالا نسبت ۰.۵ تا ۰.۹۹ دارند و تنها ارزهای دیجیتال با نسبت ۱، کاملا رقیق‌شده در نظر گرفته می‌شوند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ۲۱.۳ درصد از ۳۰۰ ارز دیجیتال برتر، ارزهای دیجیتال با شناوری پایین هستند. در میان آنها، ورلدکوین (WLD) با ۰.۰۲ کمترین نسبت را دارد و پس از آن چیلی (CHEEL) با ۰.۰۶، استارک‌نت (STRK) با ۰.۰۷ و ساگا (SAGA) با ۰.۰۹ قرار دارند.large-cap-crypto-token-unlock-impact-market-

۵۴ مورد از ۶۴ ارز دیجیتال با ارزش بازار بالا و شناوری پایین، در چهار سال گذشته راه‌اندازی شده‌اند. این هجوم پروژه‌های جدید، نشان‌دهنده‌ توسعه‌ پویا در فضای ارزهای دیجیتال است.

در آینده نزدیک، بازار با تأثیرات ناشی از بازگشایی برنامه‌ریزی‌شده‌ توکن‌ها مواجه خواهد شد. برای مثال، قرار است در تاریخ ۱۲ می، تعداد قابل توجهی توکن آپتوس (APT) آزاد شود که معادل ۲.۶۴ درصد از کل عرضه در گردش آن است. این عرضه می‌تواند فشار فروش قابل توجهی بر روی توکن آپتوس ایجاد نماید.

در همین راستا، بر اساس گزارش‌ها، در ماه جاری میلادی، حدود ۳.۵۸ میلیارد دلار توکن توسط پروژه‌های مختلف آزاد خواهد شد. این حجم از عرضه می‌تواند نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را افزایش دهد.

در مقابل، ارزهای دیجیتال قدیمی‌تر عموما نسبت FDV بالاتری دارند. این موضوع نشان می‌دهد که بیشتر عرضه آنها در حال حاضر در گردش است. برخی از این ارزهای دیجیتال عبارتند از؛ میکر (MKR)، آوه (AAVE) و نیر (NEAR)، با نسبت‌ FDV به ترتیب ۰.۹۵، ۰.۹۳ و ۰.۹۰.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا