سرور مجازی
رمز ارز

تتر در تیررس دولت آمریکا! سرنوشت بزرگ‌ترین استیبل‌کوین بازار چه خواهد شد؟

تتر در تیررس دولت آمریکا! سرنوشت بزرگ‌ترین استیبل‌کوین بازار چه خواهد شد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا، تتر (Tether)، صادرکننده بزرگترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار را هدف قرار داده است. این اقدام می‌تواند منجر به ایجاد اختلال قابل‌توجهی در بازار ارزهای دیجیتال شود.

گارلینگهاوس تتر را بخش مهمی از اکوسیستم ارزهای دیجیتال می‌داند و می‌گوید که اقدامات احتمالی دولت آمریکا علیه تتر، تأثیرات گسترده‌ای بر این بازار خواهد گذاشت.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌هایی در مورد سوءاستفاده‌ سازمان‌های تروریستی و کشورهای تحریم‌شده از تتر برای فرار از محدودیت‌های مالی آمریکا منتشر شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی نیز بر استفاده‌ روسیه از تتر برای دور زدن تحریم‌ها تأکید کرده‌اند. همچنین، گزارش سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که از تتر برای پولشویی، به ویژه در پلتفرم‌های آنلاین غیرقانونی، استفاده می‌شود.

با وجود این نگرانی‌ها، تتر ادعا می‌کند که انطباق با استانداردها را رعایت می‌کند و با مجریان قانون برای مبارزه با فعالیت‌های مالی غیرقانونی همکاری دارد.

داده‌های موجود نشان می‌دهند که ارزش بازار تتر (USDT) بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار بوده و جایگاه خود را به عنوان استیبل‌کوین پیشرو در بازار کریپتو حفظ کرده است. این شرکت همچنین در سه ماهه اول امسال، به سود خالص قابل‌توجه ۴.۵۲ میلیارد دلاری دست یافته است.

این در حالی است که شرکت ریپل نیز علی‌رغم جنجال‌های پیرامون تتر، قصد دارد وارد بازار استیبل‌کوین‌ها شود. ماه گذشته، ریپل از معرفی استیبل‌کوین اختصاصی خود خبر داد.

جزئیات بیشتری در مورد این استیبل‌کوین منتشر نشده، اما قرار است نام آن در ماه ژوئن اعلام شود. نکته جالب توجهی که وجود دارد، این است که استیبل کوین ریپل پیش از راه‌اندازی، مورد حملات سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) قرار گرفته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا