سرور مجازی
رمز ارز

شیبا سوخت ولی ریخت! آیا توکن‌سوزی تأثیری بر قیمت دارد؟

شیبا سوخت ولی ریخت! آیا توکن‌سوزی تأثیری بر قیمت دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت شیبا اینو (SHIB) علی‌رغم سوزاندن مقدار بزرگ ۱۷۵ میلیون توکن در این هفته، با اصلاح قیمت مواجه شده است. این رویداد، تردیدهایی را در مورد اثربخشی سوزاندن توکن برای افزایش قیمت شیبا ایجاد کرده است.

طبق داده‌های ردیاب شیبابرن (ShibaBurn)، در هفته گذشته، نرخ توکن‌سوزی شیبا اینو به ۲۸۱ درصد افزایش یافته است. امروز نیز نرخ توکن‌سوزی شیبا با ۷۱.۵۵ درصد افزایش به ۴۲.۷۶ میلیون توکن رسیده. با این حال، به نظر می‌رسد این توکن‌سوزی‌ها نتوانسته جلوی افت قیمت این میم کوین را بگیرد.

در حال حاضر، کل عرضه در گردش شیبا، ۵۸۲.۹۴ تریلیون توکن است و جامعه تاکنون موفق به سوزاندن ۴۱۰.۷۲ تریلیون توکن،‌ یعنی تقریباً نیمی از کل عرضه اولیه شیبا شده است. با وجود این سوزاندن گسترده، قیمت این ارز دیجیتال هنوز نتوانسته روند صعودی سهموی مورد انتظار را آغاز کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در اوایل سال، قیمت شیبا همراه با خوش‌بینی زیادی از ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار به اوج ۰.۰۰۰۰۳ دلاری در ماه مارس رسید. این افزایش قیمت، با رشد کلی در بخش میم کوین‌ها همزمان بود، اما شیبا پس از رسیدن به بالاترین سطح قیمتی خود، وارد روند نزولی شد.

در زمان نگارش این خبر، قیمت شیبا با ۳.۸۰ درصد کاهش روزانه به ۰.۰۰۰۰۰۲۲۶ دلار رسیده است و حجم معاملات و ارزش بازار این توکن نیز به ترتیب ۶.۵۹ و ۳.۹۴ درصد کاهش داشته‌اند.

داده‌‌های Coinglass اما نشان از افزایش ۰.۳۶ درصدی سود باز دارد و برخی از تحلیلگران بازار بر این باورند که اگر روند بهبود بازار در چارچوب زمانی گسترده‌تر ادامه یابد، با توجه به توکن‌سوزی‌های اخیر، شیبا می‌تواند به قیمت ۰.۰۰۰۰۳ دلار برسد. shib-price-175-mln-shiba-inu-tokens-burnt-week-0-00003-looms

با این حال، اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) همچنان در حال کاهش است و با رسیدن به عدد ۴۹، ‌بیانگر فشار نزولی بیشتر بر بازار است. از طرفی انتظار می‌رود رویداد هاوینگ بیت کوین در بلندمدت تأثیر مثبتی بر قیمت شیبا داشته باشد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا