سرور مجازی
اقتصادی

دلار به زیر ۶۰ هزارتومان برمی‌گردد؟ 

دلار به زیر ۶۰ هزارتومان برمی‌گردد؟ 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی‌های به‌عمل‌آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که کمبود تقاضا روند کاهشی نرخ ارز را تشدید کرده است. کاهش ریسک‌های سیاسی انتظارات تورمی فعالان بازار را تاحدودی از بین برده و در نتیجه افرادی که با هدف حفظ ارزش دارایی‌های خود اقدام به خرید ارز می‌کردند تقریبا از بازار کنار رفته اند. از سوی دیگر حضور پررنگ بازارساز در بازار از طریق تامین ارز معاملات رسمی و همچنین از مسیر تقویت طرف عرضه بازار غیررسمی زمینه‌ساز کاهشی شدن نرخ ارز شده است.
بازار ارز تهران به روند کاهشی روزهای اخیر خود ادامه داد. در حالی که نرخ اسکناس آمریکایی در تلاش‌های پیشین خود جهت حضور در کانال ۶۰هزار تومانی ناموفق بود، دیروز برای دومین روز متوالی در این بازه قیمتی به فروش رسید. به نظر می‌رسد حمایت معامله‌گران بالاخره شکسته شده و بازار حضور نرخ این ارز در کانال ۶۰ را پذیرفته است. هر برگ اسکناس دلار آزاد نخستین فعالیت خود در بازار صبح روز گذشته را با افتی ۳۰۰تومانی نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۶۰هزار و ۵۰۰تومان آغاز کرد. در ادامه بازار دیروز نرخ این ارز افت ۱۰۰تومانی دیگری را نیز تجربه کرد تا در نهایت با ۴۰۰تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه، در رقم ۶۰هزار و ۴۰۰تومان معامله شود.

این در حالی است که افت نرخ دلا

ر در بازار فردایی بیشتر بود. نرخ دلار فردایی در بازار عصر دیروز در بازه قیمتی ۶۰هزار و ۲۰۰ تا ۶۰هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورد. از سوی دیگر نرخ دلار در بازار هرات (که همبستگی شدیدی با دلار تهران دارد) در روز گذشته به کف کانال ۵۹هزار تومانی نزدیک شد و دلار فردایی این بازار نیز در کانال ۵۸ قیمت خورد. در نتیجه احتمال تداوم روند کاهشی دلار تهران در روزهای پیش رو وجود دارد. علاوه بر نرخ دلار، قیمت دیگر شاخص‌های ارزی نیز در بازار روز گذشته کاهشی بود. یورو و پوند در عصر دیروز هریک به ترتیب با ۱۵۰ و ۲۵۰تومان کاهش، در ارقام ۶۵هزار و ۲۵۰و ۷۵هزار و ۷۵۰ تومان معامله شدند.

روز قرمز بازار طلا
معامله‌گران بازار فلز زرد که پس از چند روز اعتصاب در حال بازگشت به فعالیت خود هستند یک روز کاهشی را سپری کردند. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار روز گذشته با ۱۰۰هزار تومان کاهش، در رقم ۴۱میلیون و ۱۰۰هزار تومان معامله شد. به نظر می‌رسد دامنه نوسان نرخ سکه طلا تحت تاثیر کاهش نوسانات نرخ ارز کوچک شده است. البته گفتنی است تعطیلی بازار طلای جهانی در کاهش نوسانات نرخ سکه موثر است. روند قیمت نیم و ربع سکه نیز دیروز کاهشی بود. نیم‌سکه با ۳۰۰هزار تومان کاهش، عقب‌افتادگی از دو برادر دیگر را جبران کرد و در رقم ۲۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش رسید. هر قطعه ربع سکه نیز با ۱۰۰هزار تومان کاهش، در رقم ۱۵میلیون تومان معامله شد.

۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا