سرور مجازی
بازی

مایکروسافت فروشگاه بازی‌های موبایل خود را راه‌اندازی می‌کند

مایکروسافت فروشگاه بازی‌های موبایل خود را راه‌اندازی می‌کند

سارا باند، رئیس ایکس‌باکس، به اشتراک گذاشت که این شرکت قصد دارد مجموعه‌های شخص اول خود را که شامل عناوینی مانند Candy Crush  و Minecraft می‌شود، به فروشگاه موبایل بیاورد. مایکروسافت همچنین قصد دارد فروشگاه موبایل را برای ناشران دیگر نیز باز کند.

باند گفت: «ما کار را از وب شروع خواهیم کرد زیرا این به ما امکان می‌دهد تا در همه دستگاه‌ها، همه کشورها، فارغ از هر اتفاقی، مستقل از سیاست‌های فروشگاه‌های بسته اکوسیستم قابل دسترسی باشیم، و پس از آنجا برنامه را گسترش خواهیم داد.»

مایکروسافت با راه‌اندازی فروشگاه بر روی وب، برخلاف یک برنامه، جایگزینی برای اپل و گوگل ارائه می‌کند که 30 درصد کارمزد از فروش دریافت می‌کنند.

این اعلام رسمی در حالی منتشر می‌شود که مایکروسافت مدت زیادی است که در مورد راه اندازی فروشگاه بازی های موبایل ایکس باکس صحبت می‌کند. در دسامبر گذشته، فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، گفت که این شرکت در حال مذاکره با شرکای خود درباره راه‌اندازی فروشگاه موبایل ایکس‌باکس است و خاطرنشان کرد که زودتر وارد بازار خواهد شد.

 

مایکروسافت فروشگاه بازی‌های موبایل خود را راه‌اندازی می‌کند

مایکروسافت برای اولین بار در سال 2022 و زمانی که قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد را اعلام کرد به یک فروشگاه موبایل اشاره کرد. مایکروسافت در پرونده‌های خود گفته بود که یکی از دلایل عمده‌ای که می‌خواست اکتیویژن بلیزارد را خریداری کند کمک به تقویت حضور خود در بازی‌های موبایلی بود. در اکتبر 2022، پرونده‌های مایکروسافت نشان داد که قصد دارد یک پلتفرم موبایل ایکس‌باکس جدید ایجاد کند که شامل بازی‌های موبایل توسط Activision و King است.

در حالی که قانون بازاریابی دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) اپل و گوگل را مجبور می‌کند تا فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل خود را باز کنند، مایکروسافت به دنبال ارائه جایگزینی برای این دو در ایالات متحده و فراتر از اتحادیه اروپا است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا