سرور مجازی
فناوری

بازگشت هوش مصنوعی به دنیای باربی: آیا این بار ایمن‌تر خواهد بود؟

بازگشت هوش مصنوعی به دنیای باربی: آیا این بار ایمن‌تر خواهد بود؟

شرکت اسباب‌بازی‌سازی متل (Mattel)، سازنده باربی و هات ویلز، اعلام کرده است که با همکاری OpenAI قصد دارد محصولات جدیدی با فناوری هوش مصنوعی طراحی و عرضه کند. این همکاری، بر پایه استفاده از مدل‌های زبانی پیشرفته مانند ChatGPT شکل گرفته و هدف آن خلق تجربه‌های نوین و تعاملی برای کاربران نوجوان است.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از تک‌اسپات، متل، که دومین تولیدکننده بزرگ اسباب‌بازی جهان پس از لگو است، اعلام کرده استفاده از فناوری هوش مصنوعی را نوعی «جادو» می‌داند و می‌خواهد این جادو را در قالب محصولاتی ایمن، خلاقانه و محترم به حریم خصوصی به کودکان و نوجوانان عرضه کند. هرچند هنوز جزئیات دقیقی درباره نحوه به‌کارگیری هوش مصنوعی در محصولات ارائه نشده، شرکت مشاور روابط عمومی OpenAI تأیید کرده که محصولات جدید صرفاً برای افراد ۱۳ سال به بالا طراحی و عرضه خواهند شد.

با این حال، سابقه متل در استفاده از هوش مصنوعی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. در سال ۲۰۱۵، این شرکت عروسک «Hello Barbie» را معرفی کرد که قابلیت تشخیص صدا و گفت‌وگو با کودک را داشت. اما این محصول به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان و مشکلات امنیتی شدید مورد انتقاد شدید قرار گرفت و در نهایت شکست خورد.
 

بازگشت هوش مصنوعی به دنیای باربی: آیا این بار ایمن‌تر خواهد بود؟
در حال حاضر نیز، با وجود پیشرفت‌های قابل توجه در فناوری، نگرانی‌ها درباره امنیت داده‌ها و حریم خصوصی کاربران همچنان پابرجاست. OpenAI تأیید کرده که مکالمات انجام‌شده در ChatGPT ثبت و نگهداری می‌شوند؛ موضوعی که ممکن است در صورت تعمیم به اسباب‌بازی‌ها، باز هم جنجال‌برانگیز شود.

علاوه بر این، متل قصد دارد از سرویس ChatGPT Enterprise برای بهبود فرآیندهای داخلی خود نیز بهره بگیرد؛ از جمله در مراحل ایده‌پردازی، طراحی محصول، و تعامل با مخاطبان.

این تصمیم متل در حالی اتخاذ می‌شود که بسیاری از شرکت‌های فناوری با احتیاط بیشتری به‌سوی خودکارسازی کامل با هوش مصنوعی گام برمی‌دارند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا