بازگشت هوش مصنوعی به دنیای باربی: آیا این بار ایمنتر خواهد بود؟

بازگشت هوش مصنوعی به دنیای باربی: آیا این بار ایمنتر خواهد بود؟
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از تکاسپات، متل، که دومین تولیدکننده بزرگ اسباببازی جهان پس از لگو است، اعلام کرده استفاده از فناوری هوش مصنوعی را نوعی «جادو» میداند و میخواهد این جادو را در قالب محصولاتی ایمن، خلاقانه و محترم به حریم خصوصی به کودکان و نوجوانان عرضه کند. هرچند هنوز جزئیات دقیقی درباره نحوه بهکارگیری هوش مصنوعی در محصولات ارائه نشده، شرکت مشاور روابط عمومی OpenAI تأیید کرده که محصولات جدید صرفاً برای افراد ۱۳ سال به بالا طراحی و عرضه خواهند شد.
با این حال، سابقه متل در استفاده از هوش مصنوعی نگرانیهایی را ایجاد کرده است. در سال ۲۰۱۵، این شرکت عروسک «Hello Barbie» را معرفی کرد که قابلیت تشخیص صدا و گفتوگو با کودک را داشت. اما این محصول به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان و مشکلات امنیتی شدید مورد انتقاد شدید قرار گرفت و در نهایت شکست خورد.
علاوه بر این، متل قصد دارد از سرویس ChatGPT Enterprise برای بهبود فرآیندهای داخلی خود نیز بهره بگیرد؛ از جمله در مراحل ایدهپردازی، طراحی محصول، و تعامل با مخاطبان.
این تصمیم متل در حالی اتخاذ میشود که بسیاری از شرکتهای فناوری با احتیاط بیشتری بهسوی خودکارسازی کامل با هوش مصنوعی گام برمیدارند.
مجله خبری mydtc