سرور مجازی
اقتصادی

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در هفته آینده/ خودرو بخریم یا نخریم؟

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در هفته آینده/ خودرو بخریم یا نخریم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت خودرو امروز، جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل اینکه بنگاه‌های خرید و فروش خودرو تعطیل هستند، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد.

در هفته‌ای که گذشت روند قیمت خودرو همانند هفته پیش نزولی بود، اما شیب کاهش به نسبت بیشتر گزارش می‌شد. شاید بتوان دلیل آن را عرضه گسترده خودروهای داخلی و وارداتی در سامانه یکپارچه و سامانه‌های فروش خودروسازان و همچنین سقوط نرخ دلار آزاد به زیر کانال ۶۰ هزار تومان دانست.

قیمت خودروها داخلی

قیمت خودروهای داخلی طی هفته جاری در بیشتر محصولات نزولی بود.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود که طی هفته گذشته هشت میلیون تومان ارزان‌تر شده بود و این هفته نیز ۱۷ میلیون تومان دیگر افت قیمت داشت و سرانجام به نرخ ۴۱۶ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، افت قیمت ۳۴ میلیون تومانی نسبت به ابتدای هفته داشته و با ۷۱۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار شناخته می‌شود که از آخرین روز کاری هفته گذشته ۲۳ میلیون تومان ارزان‌تر و به نرخ ۷۳۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس LX TU۵ یکی دیگر از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که برخلاف دیگر خودروها، از روز شنبه دچار افزایش قیمت شده است. این خودرو نسبت به شنبه این هفته ۲۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با ۸۳۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ ۸۲۰ میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X۳۳ کراس یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X۲۲ Pro به شمار می‌رود که ۳۵ میلیون تومان افت قیمت دارد و با یک میلیارد و ۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S۵ یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور نیز ۵۵ میلیون تومان ارزان‌تر از هفته پیش و با قیمت یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که این محصول همانند دیگر خودروهای بازار ۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو خاطرنشان کرد: بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت در رکود عمیقی فرو رفته بود و به نظر می‌رسد که طی هفته آینده نیز این رکود ادامه‌دار باشد. چرا که قیمت ارز هم کاهشی بوده و بازار خودرو قیمت محصولات وارداتی را کاهشی می‌بیند. برای خودروهایی مانند هیوندای کونا که در ابتدا با قیمت‌هایی فضایی همچون پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای فروش قرار می‌گرفتند، اقبال چندانی صورت نگرفت و هم‌اکنون به نرخ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده و باز هم تقاضای چندانی برای آن‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: آن دسته از افرادی که به طمع سود بالا، حواله خودروهای وارداتی را به قیمت‌های گزاف خریداری کردند، دچار ضررهای زیادی شدند تا درس عبرتی شود برای کسانی که به دنبال کسب سود از بازار مصرفی خودرو هستند. بازار خودرو در حال حرکت به این سمت بوده و کسانی که در گذشته به دید سرمایه‌گذاری وارد این بازار شده بودند، از آن صرف نظر کرده‌اند و نمی‌توانند به آن اعتماد کنند.

جعفری افزود: تنها خودروی پرحاشیه‌ای که در هفته‌های اخیر سود بالایی را نصیب خریدار می‌کرد، پژو پارس ایران خودرو بود، اما اتفاقی که افتاد این بود که خودروی فوق دیگر شماره‌گذاری نمی‌شود و دست این افراد از سودهای چند صد میلیون تومانی کوتاه مانده است. به نظر می‌رسد که بازار خودرو در هفته آینده نیز نوسان و رونق چندانی نداشته باشد و همچنان در رکود خواهد بود.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا