سرور مجازی
رمز ارز

حذف و ظهور دوباره ETF بیت کوین بلک راک در لیست بورس نزدک! چه اتفاقی در بازار می‌‌افتد؟

حذف و ظهور دوباره ETF بیت کوین بلک راک در لیست بورس نزدک! چه اتفاقی در بازار می‌‌افتد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه، صندوق ETF شرکت بلک راک با نام iShares، به لیست شرکت خدمات مالی Depository Trust & Clearing Corporation، به اختصار DTCC (شرکتی برای تسویه حساب معاملات بازار بورس نزدک)، اضافه شده و نماد آن IBTC است.

انتشار این اخبار باعث شد که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح سالانه خود در ۳۵ هزار دلار برسد.

با این حال، چند ساعت بعد، نماد IBTC بی سر و صدا از وبسایت DTCC ناپدید شد و باعث شد که قیمت بیت کوین تقریباً ۳ درصد کاهش یابد. این موضوع نشان می‌دهد که بیشتر فعالیت‌های معاملاتی روزهای اخیر به تحولات مربوط به ETF بستگی داشته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

طبق گزارش‌ها، صندوق ETF بلک راک پس از چند ساعت ناپدید شدن، دوباره در وبسایت DTCC ظاهر شده است.blackrock-bitcoin-etf-ibtc-relisted-dtcc

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، در این مورد می‌گوید که به نظر می‌رسد این اتفاق به دلیل خرابی کوتاه‌مدت وبسایت DTCC رخ داده باشد. به گفته بالچوناس، وبسایت DTCC معمولاً شاهد این سطح از توجه نیست که «از منحصربه‌فرد بودن و بزرگی این رویداد صحبت می‌کند.»

پس از لیست مجدد IBTC، یکی از کاربران X (توییتر) به این نکته اشاره کرد که قبلاً یک «Y» در زیر ستون «ایجاد/بازخرید» نشان داده می‌شد، در حالی که اکنون در این ستون «N» نشان داده می‌شود.

در این رابطه، جیمز سیفارت، یکی دیگر از تحلیلگران بلومبرگ، می‌گوید که این نشان می‌دهد که بلک راک در حال آماده‌سازی همه چیز برای راه‌اندازی ETF، در صورت دریافت تاییدیه از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده است. سیفارت افزود که وجود «N»، به این معنی است که بازخرید این محصول باز نیست؛ زیرا هنوز فعال نیست.

به گزارش رویترز، نماد IBTC در ماه آگوست به وبسایت DTCC اضافه شده بود، اما در چند روز اخیر به طور گسترده مورد توجه قرار گرفت.

قیمت بیت کوین پس از ظاهر شدن دوباره در وبسایت DTCC، تقریباً ثابت ماند. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۳۴ هزار دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش ۱۹ درصدی در هفته گذشته است.

blackrock-bitcoin-etf-ibtc-relisted-dtcc
نمودار کندل یک روزه قیمت بیت کوین.
در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا