سرور مجازی
رمز ارز

پرده‌برداری از استراتژی های پولساز در بازار ارزهای دیجیتال

پرده‌برداری از استراتژی های پولساز در بازار ارزهای دیجیتال

فهرست مطالب

  • استراتژی‌های پولساز و متفاوت تریدرهای ارز دیجیتال
  • بیشترین ریزش، بیشترین رشد
  • قرار گرفتن در لوپ ارزهای ترند!
  • کمتر معامله کن، بیشتر سود کن!
  • لحظه‌ها را دریاب!
  • خلاصه مطلب

زمان مطالعه: 7 دقیقه

وقتی صحبت از استراتژی‌های برتر معامله در بازار کریپتو به میان می‌آید، بیشتر افراد روی بحث‌های فنی تمرکز می‌کنند. به‌ عبارت دیگر فوراً به‌ دنبال شناخت ستاپ‌های معاملاتی گوناگون برای انتخاب بهترین گزینه می‌روند. هر چند این اقدام ضروری است؛ اما قبل از آن باید یک مرحله مهم را پشت سر بگذارید. هر یک استراتژی‌های معاملاتی، اهداف خاصی را دنبال می‌کنند. قبل از اینکه بخواهید درگیر فرآیند‌های اجرایی شوید، باید با این اهداف آشنایی پیدا کنید. در این صورت است که می‌توانید با انتخاب استراتژی مناسب، پولسازی در بازارهای مالی را تجربه کنید. در این مطلب به‌ دنبال پرده‌برداری از استراتژی های پولساز در بازار ارزهای دیجیتال هستیم. البته توجه داشته باشید که خبری از بحث‌های تکنیکال در ادامه نیست. بلکه بیشتر روی جنبه اهداف شکل‌گیری استراتژی‌های معاملاتی تمرکز می‌کنیم. دعوت می‌کنیم حتماً تا پایان این مطلب را دنبال کنید. نکات مهمی در انتظار شما هستند که دیگران کمتر به آنها می‌پردازند.

استراتژی‌های پولساز و متفاوت تریدرهای ارز دیجیتال

گاهی لازم است به‌ جای درگیر شدن با جزئیات بازار، کمی از آن فاصله بگیرید و از زاویه‌ای بازتر به آنچه در حال رخ دادن است، نگاه کنید. این نکته بسیار مهمی در آموزش ارز دیجیتال به‌ حساب می‌آید. وقتی در یک بازار هزاران کوین و توکن برای معامله وجود دارند، شما نباید خود را درگیر هیاهوی بازار کنید، وگرنه متضرر خواهید شد. در این قسمت 4 استراتژی پولساز در بازار کریپتو را بررسی می‌کنیم.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!


شروع

بیشترین ریزش، بیشترین رشد

بازارهای مالی دائماً در حال تکرار یک چرخه هستند. شاید این ادعا در وهله اول کمی عجیب به‌ نظر برسد اما واقعیت این است که دائماً در بازار شاهد تکرار یک چرخه هستیم که از 4 مرحله تشکیل می‌شود. این مراحل عبارت‌اند از:

  • انباشت (Accumulation)
  • انباشت مجدد (Re-Accumulation)
  • توزیع (Distribution)
  • باز توزیع (Re-Distribution)
پرده‌برداری از استراتژی‌های پولساز در بازار ارزهای دیجیتال
چرخه قیمت در بازارهای مالی

در مرحله انباشت شاهد ورود نقدینگی به بازار هستیم. همان چیزی که در عرف رایج بازارهای مالی با نام پول هوشمند شناخته می‌شود. سرمایه‌گذاران بزرگ در مرحله انباشت خیلی آهسته وارد بازار می‌شوند. نمودار قیمت در مرحله انباشت معمولاً روند نزولی یا رنج دارد. بعد از پایان این مرحله روند صعودی آغاز می‌شود. معمولاً این روند صعودی با شیب تندی همراه است.

پس از پشت سر گذاشتن این روند صعودی، بخشی از خریداران دست نگه می‌دارند و منتظر فرصت‌های بهتر برای خرید می‌مانند. به‌ همین دلیل حجم خرید کاهش پیدا می‌کند و به‌ نوعی توازن بین خریداران و فروشندگان در بازار برقرار می‌شود.

این موضوع باعث شکل‌گیری روند رنج در نمودار می‌شود. اصطلاحاً به این مرحله، انباشت مجدد می‌گویند. با پایان یافتن این مرحله، بار دیگر روند صعودی در نمودار آغاز می‌شود. این امکان وجود دارد که شیب روند صعودی جدید کمتر باشد.

در مرحله سوم با توزیع دارایی سروکار داریم. سرمایه‌گذاران بزرگ که سود مدنظر خود را به‌ دست آورده‌اند، به‌ آهستگی از بازار خارج می‌شوند. با شروع مرحله توزیع، شدت روند صعودی کاهش پیدا می‌کند اما همچنان روند صعودی با شیب ملایم ادامه می‌یابد. در واقع بازیگران بزرگ سعی می‌کنند شرایط را عادی جلوه دهند تا معامله‌گران خرد در بازار باقی بمانند. در پایان این مرحله روند نزولی آغاز می‌شود.

در میانه روند نزولی سفارش‌های فروش کاهش پیدا می‌کند. به‌ همین دلیل شرایط به‌ گونه‌ای پیش می‌رود که توازن قدرت بین خریدار و فروشنده در بازار شکل می‌گیرد. به‌ این ترتیب وارد مرحله باز توزیع می‌شویم. در پایان این مرحله بار دیگر روند نزولی ادامه می‌یابد. در پایان این مرحله بار دیگر مرحله انباشت آغاز می‌شود و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

اگر بتوانید این چهار مرحله را به‌درستی روی نمودار قیمت تشخیص دهید، موفق می‌شوید که رفتار معامله‌گران بزرگ نظیر بازارگردان‌ها را زیر نظر بگیرید.

به‌ این ترتیب شما می‌توانید نقاط ورود یا خروج نقدینگی با حجم بزرگ در بازار را شناسایی کنید. طبیعی است که برای دنبال کردن این رویکرد باید به‌ سراغ تایم‌فریم‌های بلندمدت بروید. رسم محدوده حمایت و مقاومت در نمودار قیمت به‌ شما کمک می‌کند که مناطق چهارگانه‌ای که نام بردیم را روی نمودار شناسایی کنید.

برای ورود به بازار باید منتظر شروع دوره انباشت بمانید. تا قبل از شروع این مرحله، بیشترین کاهش قیمت در نمودار اتفاق افتاده است. بنابراین ارز دیجیتال اصطلاحاً در کف قیمت خود قرار دارد. خرید در مرحله انباشت، بیشترین سود بلندمدت را برای شما به‌ همراه خواهد داشت.

قرار گرفتن در لوپ ارزهای ترند!

در بازار ارزهای دیجیتال، تعدادی رمزارز هستند که هیچ‌گاه از رونق نمی‌افتند. اگر تجربه آشنایی با بیت کوین را داشته باشید، می‌دانید که اولین گزینه در بازار رمزارزها دارای چنین ویژگی است.

دامیننس بیت کوین در سال‌های اخیر حتی در بدترین شرایط هم به زیر 40 درصد سقوط نکرده است. برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها حتماً باید یک جای خالی برای بیت کوین در نظر بگیرید.

آلت کوین‌ها شرایط کاملاً متفاوتی دارند. در بین آلت کوین‌ها، اتریوم وجود دارد که جایگاه خاصی دارد و از ثبات نسبی در بازار برخوردار است. به‌ همین دلیل اگر قرار باشد تنها یک گزینه را برای سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها انتخاب کنید، اتریوم بهترین گزینه است.

منظور از قرار گرفتن در لوپ ارزهای ترند چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که شما باید تعدادی از بهترین ارزهای دیجیتال را در واچ لیست خود قرار دهید و لازم است که روند تغییرات قیمت آنها را دنبال کنید. در این بین متوجه نکات مهمی خواهید شد. نوعی همبستگی بین گروهی از رمزارزها وجود دارد. در مواردی همبستگی مثبت ایجاد می‌شود.

برای مثال با افزایش قیمت رمزارزهای لایه 2، رمزارزهای اثبات کار دچار کاهش قیمت شدند و … (البته این صرفاً مثال است، ارتباطی بین این دو دسته رمزارز وجود ندارد).

در واقع افزایش قیمت یکی، با رشد قیمت دیگری همراه است. گاهی هم با همبستگی منفی روبه‌رو هستیم؛ یعنی افزایش قیمت یکی از رمزارزها باعث کاهش قیمت ارز دیجیتال دیگر می‌شود.

شناسایی این روابط همبستگی بین رمزارزها به‌ شما کمک می‌کند که لوپ ارزهای ترند را به‌ دست بیاورید. به این ترتیب می‌توانید در یک چرخه دائمی سرمایه‌گذاری خود را برای خرید این گروه از دارایی‌ها به‌ کار ببرید. البته پیاده‌سازی این استراتژی خیلی ساده نیست و نیاز به صرف زمان زیاد برای رصد بازار دارد.

کمتر معامله کن، بیشتر سود کن!

گاهی برای مدیریت مشکلات در بازارهای مالی نیازی به انجام کار خاصی ندارید؛ بلکه کافی است دست از انجام دادن برخی از کارهای عجولانه بکشید. فراموش نکنید که تعداد معاملات شما در بازارهای مالی به‌ هیچ عنوان در تعیین شانس موفقیت شما تأثیرگذار نیست. چه بسا تریدر‌هایی که دائماً در حال معامله کردن هستند؛ اما بعد از مدتی نه‌تنها به سود نمی‌رسند بلکه سرمایه‌شان هم به‌خطر می‌افتد.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که افزایش تعداد معاملات، هزینه‌های جانبی مانند کارمزد را بالا می‌برد. بنابراین حتی اگر سود می‌کنید، بخشی از آن صرف جبران هزینه کارمزدها می‌شود. از طرفی دیگر هر چه تعداد معاملات شما افزایش پیدا کند، احتمال خطا در تحلیل هم بالاتر می‌رود؛ چرا که هم فرصت کمتری برای تحلیل‌های دقیق‌تر در اختیار خواهید داشت و هم احتمال ضریب خطای سیگنال‌های خرید و فروش ابزارهای تحلیل تکنیکال بالاتر می‌رود.

وقتی تعداد معاملات را کاهش می‌دهید، کمتر در معرض فشارهای روحی و روانی ترید قرار می‌گیرید. خیلی از تصمیم‌های اشتباه در بازارهای مالی ناشی از همین موضوع است. گاهی فشار روحی روی معامله‌گران آنقدر زیاد می‌شود که دست به تصمیمات عجیب می‌زنند. کمتر معامله کردن باعث می‌شود که گره‌های ذهنی کمتری را هم تجربه کنید. در نتیجه شرایط برای موفقیت در بازار کریپتو هموارتر می‌شود.

لحظه‌ها را دریاب!

به تجربه ثابت شده است که بازار کریپتوکارنسی، جایی است که لحظه‌ها در آن نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. انتشار یک خبر درباره یک ارز دیجیتال می‌تواند زمینه رشد یا کاهش قیمت آسانسوری آن را فراهم کند. به‌ عنوان مثال بررسی ماجرای اختلاف بین شرکت ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در سال 2023 خالی از لطف نیست.

چند ماه قبل بود که دادگاه رأی نهایی را به‌ نفع ریپل صادر کرد. این موضوع باعث شد که ظرف یک الی دو روز، قیمت ارز دیجیتال XRP چیزی در حدود 100 درصد افزایش یابد. از این دست فرصت‌ها در بازار کریپتو به‌ وفور پیش می‌آیند. شما باید هوشیار باشید و از آنها نهایت بهره را ببرید. استراتژی معامله با اخبار در راستای استفاده از این فرصت‌های ترید ابداع شده است.

خلاصه مطلب

در این مطلب به پرده‌برداری از استراتژی‌ های پولساز در بازار ارزهای دیجیتال پرداختیم. سعی کردیم از زاویه‌ای متفاوت به استراتژی‌های معاملاتی در بازار رمزارزها نگاه کنیم. واقعیت این است که شما به‌ عنوان سرمایه‌گذار باید حتماً در جریان پشت‌پرده استراتژی‌های رایج در بازار قرار بگیرید. به این ترتیب اجرای استراتژی‌ها برای شما آسان‌تر می‌شود.

برای خرید و فروش بیش از 1000 ارز دیجیتال بدون کارمزد می‌توانید از طریق صرافی ایرانیکارت اقدام کنید. معاملات در ایرانیکارت به‌ صورت ریالی انجام می‌شود. در هفت رو هفته بدون تعطیلی می‌توانید ظرف کمتر از 1 دقیقه سفارش خرید رمزارزها را در صرافی ایرانیکارت ثبت کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا