سرور مجازی
رمز ارز

گزارشی که کاربران پولکادات را نگران کرد! آیا جای امیدواری نیست؟

گزارشی که کاربران پولکادات را نگران کرد! آیا جای امیدواری نیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

از ۲۰ اکتبر، پولکادات (DOT) آخرین گزارش مخارج خزانه‌داری خود را منتشر کرد و نکته‌هایی را در مورد وضعیت این شبکه ارائه داد.

بر اساس این گزارش، مخارج خزانه‌داری پولکادات در چهار سال گذشته رشد متوالی داشته است. برای درک بهتر، هزینه‌های آنها از ۱۳.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ به ۲۱.۰۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

توجه داشته باشید که این رقم برای ۱۲ ماه گذشته تا ۱۸ اکتبر است. این گزارش نشان داد که بیشتر هزینه‌های شبکه، صرف توسعه شده و مقدار قابل‌توجهی به فعالیت‌های آموزشی، تولیدات رسانه‌ای و فعالیت‌های اجتماعی اختصاص یافته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

این واقعیت که بیشتر اعتبارات به توسعه اختصاص یافته، نشانه خوبی بود؛ به این دلیل که نشان می‌دهد شبکه بر ساخت اکوسیستم پولکادات متمرکز شده است.

اما یک چیز نگران‌کننده هم وجود دارد. گزارش شده است که پروژه‌های مرتبط با پولکادات نیروی کار خود را کاهش داده‌اند؛ نشانه‌ای از اینکه اکوسیستم ممکن است تحت تأثیر زمستان رمزارزها قرار گرفته باشد.

قیمت ارز دیجیتال بومی پولکادات اخیراً به پایین‌ترین حد سه ساله خود یعنی ۳.۵۷ دلار کاهش یافته است. آیا نشانه‌هایی وجود دارد که تقاضا در حال افزایش است؟

از نظر فنی، کاهش فشار فروش باید جای خود را به تقاضا بدهد. اما تقاضا همچنان باید وجود داشته باشد تا بتواند از فرصت‌ها بهره ببرد و قیمت‌ را افزایش دهد. وضعیت تقاضا در بازار مشتقات نشان داد که کاهش نرخ‌ تأمین مالی فاندینگ ریت در چهار هفته گذشته اغلب حاکم بوده‌ است؛ بنابراین، تمرکز بر کاهش قیمت بود.

این مورد بیانگر آن است که در بازار مشتقات تقاضای کمی وجود داشته است. ما همچنین مشاهده کردیم که وضعیت مشابهی در تعداد کل قراردادهای آتی یا مشتقِ فعال که هنوز تسویه، منقضی یا بسته نشده‌اند، وجود دارد.

تحلیل حجم معاملات صرافی بایننس نیز نشان داد که در سه روز گذشته این شاخص نسبت به چند روز گذشته کاهش یافته است. اما در ۲۴ ساعت گذشته افزایش قابل توجه در حجم معاملات و نرخ سود باز (open interest) احتمال افزایش در تقاضا و قیمت را نشان می‌دهد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا