سرور مجازی
رمز ارز

آیا استیکینگ اتریوم هنوز هم سودآور است؟

آیا استیکینگ اتریوم هنوز هم سودآور است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به دنبال اجرای به‌روزرسانی ادغام و انتقال شبکه اتریوم به مدل اثبات سهام، امکان استیکینگ ETH و کسب پاداش در ازای آن، برای کاربران فراهم شد.

این موضوع باعث شد که درصد ETHهای استیک‌شده به سرعت افزایش یابد. با این حال، اخیرا کاهش شدیدی در درصد بازده سالانه (APY) مشاهده شده که این سؤال را ایجاد کرده است که آیا استیکینگ اتریوم هنوز هم سوددهی دارد یا خیر.

بر اساس اطلاعاتی که در وبسایت BeaconChain منتشر شده، استیک‌کنندگان اتریوم اکنون ۳٫۶ درصد پاداش در سال دریافت می‌کنند. این رقم نسبت به سود سالانه ۱۸ درصدی که در سال ۲۰۲۰ (زمانی که استیکینگ اتریوم برای اولین بار شروع شد) ثبت شده، فاصله زیادی دارد.ethereum-eth-staking-rewardsبرای استیکینگ کوین‌های ETH جهت تبدیل شدن به یک اعتبارسنج در شبکه اتریوم، به دستگاه‌های محاسباتی پیچیده‌ای مانند بیت کوین نیاز نیست.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

بنابراین، هزینه‌های سربار برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج در این شبکه بسیار کم است، به خصوص با وجوه پروتکل‌های لیکویید استیکینگ که کار را برای کاربران بسیار آسان می‌کنند.

بنابراین، علی‌رغم کاهش درصد سود سالانه، می‌توان گفت که استیکینگ ETH همچنان سودآور است. این بدان دلیل است که کاربران می‌توانند از طریق استیکینگ کوین‌های بلااستفاده خود، ETH بیشتری کسب کرده و در صورت نیاز، آن را برداشت کنند.

همچنین، حتی با وجود کاهش سود استیکینگ اتریوم به ۳٫۶ درصد در سال، این رقم همچنان از سود پایه برای اکثر بانک‌های سراسر جهان بالاتر است.

با این حال، این واقعیت نیز وجود دارد که در مدت زمان استیکینگ، قیمت ETH ممکن است کاهش یابد. یکی از نمونه‌های این مورد، کسانی هستند که در سال ۲۰۲۱، زمانی که قیمت اتریوم بالای ۴ هزار دلار بود، کوین‌های خود را استیک کردند.

بنابراین، اگر این گروه اکنون بخواهند کوین‌‌های خود را برداشت کنند و بفروشند، حتی با در نظر گرفتن سود سالانه، متحمل ضرر خواهند شد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا