سرور مجازی
رمز ارز

ابراز نگرانی خالق اتریوم درباره تسلط دائوها بر استخرهای استیکینگ؛ راه چاره چیست؟

ابراز نگرانی خالق اتریوم درباره تسلط دائوها بر استخرهای استیکینگ؛ راه چاره چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، نگرانی‌هایی را در مورد کنترل بیش از حد سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAO) بر اپراتورهای نود (گره) در استخرهای لیکویید استیکینگ مطرح کرده که آنها را در معرض عوامل مخرب قرار می‌دهد. او پلتفرم لیدو (Lido) را به عنوان نمونه‌ای از ارائه‌دهندگان لیکویید استیکینگ نام برد که برای اعتبارسنجی نودها به DAOها متکی است. وی خاطرنشان کرد که تکیه بر یک لایه حفاظتی، برای حل این مشکل ممکن است ناکافی باشد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

در مقابل، بوترین اشاره کرد که راکت پول (Rocket Pool)، یکی دیگر از پروتکل‌های لیکویید استیکینگ، به هر کسی اجازه می‌دهد تا با واریز تنها 8 اتر (ETH) به یک اپراتور نود تبدیل شود. به گفته خالق اتریوم، این رویکرد هم می‌تواند خطر حمله 51 درصدی به شبکه را به همراه داشته باشد.
بوترین تاکید کرد که داشتن مکانیسمی برای تعیین اینکه چه کسی می‌تواند به عنوان اپراتور نود اصلی عمل کند، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. برای حل این مسائل، بوترین پیشنهاد داده است که از چندین ارائه‌دهنده خدمات لیکویید استیکینگ استفاده شود تا به این ترتیب، خطر تسلط یک ارائه‌دهنده واحد و ایجاد خطرات سیستمی کاهش پیدا کند. او همچنین هشدار داده است که تنها اعتماد به فشارهای اخلاقی برای حل این مسائل در طولانی‌مدت ممکن است کافی نباشد.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا