سرور مجازی
رمز ارز

بیانیه جدید فانتوم درباره هک ۱۲۶ میلیون دلاری مولتی‌چِین؛ امید به بازار FTM بازگشت!

بیانیه جدید فانتوم درباره هک ۱۲۶ میلیون دلاری مولتی‌چِین؛ امید به بازار FTM بازگشت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت ارز دیجیتال فانتوم (FTM) افزایش قابل‌توجه بیش از ۴ درصد را تجربه کرد. این افزایش قیمت به دنبال انتشار یک بیانیه رسمی مربوط به هکی است که در تاریخ ۷ جولای ۲۰۲۳ رخ داده بود.

در این هک، پل مولتی چین (Multichain) فانتوم مورد حمله قرار گرفت و همین امر منجر به از دست دادن مبلغ ۱۲۶ میلیون دلار ارز دیجیتال شد. در این حمله، مهاجم از یک آسیب‌پذیری در کد پل بهره برده و از آن سوءاستفاده کرده بود.

پس از هک، مجموع ارزش قفل شده (TVL) فانتوم بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسید که شکست قابل‌توجهی برای اکوسیستم دیفای در نظر گرفته شد. با این حال، اوضاع با گذشت زمان شروع به تثبیت کرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

در تاریخ ۲۹ سپتامبر، فانتوم یک بیانیه رسمی منتشر کرد که جزئیات مربوط به این هک را فاش و اعلام کرد که با شرکت TRM Labs، یک شرکت تحقیقاتی در حوزه بلاکچین، همکاری می‌کند تا تحقیقات مستقلی را انجام دهد. این تصمیم می‌تواند فرآیند ردیابی و بازیابی اموال کاربرانی را که تحت تأثیر حمله قرار گرفته‌اند، تسریع کند.

انتشار این بیانیه رسمی توسط فانتوم واکنش صعودی در بازار را به همراه داشت. گاوهای فانتوم به بازار برگشتند که منجر به افزایش قیمت توکن FTM به میزان بیش از ۴ درصد در عرض ۲۴ ساعت شده است.

در زمان نگارش این خبر، ارزش بازار فانتوم بیش از ۵۵۹ میلیون دلار بوده و قیمت توکن به ۰.۱۹۹۵ دلار افزایش یافته است. علاوه بر این، حجم معاملات فانتوم نیز افزایش یافته و نوسان قیمت در هفته گذشته نیز افزایش یافته، که نشان‌دهنده افزایش فعالیت و علاقه بازار به این توکن می‌باشد.
fantom-addresses-multichain-hack-after-3-months-how-did-ftm-react

در این میان، شاخص‌های تجزیه و تحلیل تکنیکال، از جمله واگرایی-همگرایی میانگین متحرک (MACD)، شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص جریان نقدینگی (MFI)، چشم‌انداز مثبتی را برای قیمت فانتوم نشان می‌دهند که نشان‌دهنده پتانسیل این ارز دیجیتال برای ادامه حرکت صعودی بیشتر در آینده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا