سرور مجازی
رمز ارز

صدها هزار تراکنش تأییدنشده بیت کوین در صف انتظار؛ دلیل این شلوغی شبکه چیست؟

صدها هزار تراکنش تأییدنشده بیت کوین در صف انتظار؛ دلیل این شلوغی شبکه چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حال حاضر، شبکه بیت کوین (BTC) حجم قابل توجهی از تراکنش‌های تایید‌نشده را تجربه می‌کند و تقریباً ۳۹۳۰۰۰ تراکنش در انتظار پردازش هستند؛ که به اوایل آوریل باز می‌گردد. این عدم تایید تراکنش‌ها، منجر به افزایش کارمزد و ایجاد نگرانی در جامعه ارزهای دیجیتال شده است.

ویلی وو، تحلیلگر درون زنجیره‌ای، اشاره کرده است که ممپول (Mempool) بیت کوین در بالاترین سطح خود در تاریخ BTC قرار دارد. ممپول بیت کوین، یک لیست از تمامی تراکنش‌های BTC است که در انتظار برای تایید و ورود به بلاکچین هستند.

هرگاه یک تراکنش بیت کوین صورت می‌گیرد، ابتدا درممپول حضور پیدا کرده و منتظر تایید توسط شبکه بیت کوین می‌ماند. به گفته جیمز چک، تحلیلگر ارشد شرکت داده گلسنود، علت اصلی این اتفاق، افزایش تقاضا برای بلاک‌اسپیس به دلیل تقاضای بالا برای کتیبه‌ها (Inscriptions) است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

کتیبه‌ها یا اینسکریپشن‌ها، مشابه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs)، به کاربران اجازه می‌دهند تا داده‌های مختلفی مانند تصاویر، متن یا صدا را به بلاکچین بیت کوین اضافه کنند. در حالی که کارمزدها در طول رشد این کتیبه‌ها به اندازه اوایل ماه می بالا نیست، شبکه بیت کوین از آن زمان برای پاک کردن ممپول خود با مشکل مواجه شده است.

چک توضیح می‌دهد که اینسکریپشن‌ها اکنون مسئول ۵۰ تا ۶۰ درصد تراکنش‌های تایید‌شده بیت‌کوین هستند که به طور موثر به ازدحام شبکه کمک می‌کند.

جالب اینجاست که برخی از علاقه‌مندان به بیت کوین، از جمله ویلی وو، کارمزد تراکنش‌های بالاتر را یک تحول مثبت می‌دانند. آن‌ها استدلال می‌کنند که در طول زمان، امنیت بیت کوین به طور فزاینده‌ای به کارمزد تراکنش‌ها متکی خواهد بود. با این حال، این دیدگاه نگرانی‌هایی را هم در مورد مقیاس‌پذیری و دسترسی بیت کوین به وجود می‌آورد؛ زیرا هزینه‌های بالا ممکن است استفاده از شبکه لایتنینگ (Lightning) را برای تراکنش‌های کوچکتر محدود کند.

مدت زمان شلوغی فعلی در شبکه بیت کوین نامشخص است، اما وو پیش‌بینی می‌کند که پذیرش شبکه لایتنینگ ممکن است مقداری از ازدحام را کاهش دهد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا