سرور مجازی
رمز ارز

تلاش‌های اپل برای افزودن گزینه معاملات به گوشی‌های آیفون؛ رمزارزها هم جایی در این برنامه دارند؟

تلاش‌های اپل برای افزودن گزینه معاملات به گوشی‌های آیفون؛ رمزارزها هم جایی در این برنامه دارند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته منابع آگاه، اپل در حال بررسی راه‌اندازی یک ویژگی برای آیفون بود که به کاربران امکان خرید و فروش سهام را می‌داد.

طبق گزارش‌ها، اپل با همکاری گلدمن ساکس روی یک برنامه معاملات سهام کار می‌کرد که هدف آن، رقابت با صرافی‌هایی مانند رابین‌هود (Robinhood) و اسکوئر (Square) بود که خدمات معاملات ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کنند.

این پروژه در واکنش به روند صعودی بازار سهام در سال 2020، تحت تأثیر عواملی مانند همه‌گیری کووید و اوج قیمت 69000 دلاری بیت کوین ظاهر شد. در آن زمان، هدف اصلی اپل، سود بردن از سرخوشی میان معامله‌گران در محیط مالی با نقدینگی بالا بود.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

این برنامه با یک ویژگی بالقوه طراحی شده که به کاربران امکان می‌دهد سهام خود اپل را داشته باشند. با این حال، این پروژه به دلیل سقوط متعاقب بازارهای مالی و نگرانی‌ها در مورد واکنش کاربران بالقوه با مانع مواجه شده بود.

تیم توسعه نگران این بود که کاربران متحمل ضرر شوند؛ زیرا بازار سهام، از جمله سهام اپل، در یک بازار نزولی قرار داشت.

اگرچه این پروژه در حال حاضر در حالت تعلیق است، اما منابع نشان می‌دهند که رابط کاربری و زیرساخت آن آماده است. اپل خدمات مالی خود را از سال 2019 گسترش داده، و محصولاتی مانند کارت اعتباری و ویژگی وام «اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید» را با نرخ پذیرش رو‌به‌رشد معرفی کرده است.

اگر اپل تصمیم به احیا و راه‌اندازی این برنامه در آینده بگیرد، با رقابت سختی از سوی غول‌های مالی معتبر مانند جی پی مورگان و مورگان استنلی، و همچنین شرکت‌های فناوری مانند پی‌پال و X مواجه خواهد شد که همگی مرتبط با ارزهای دیجیتال بوده؛ یا در حال کار بر روی آن هستند.

محصولات این چشم‌انداز رقابتی، اپل را مجبور می‌کند تا خدمات مشابهی را ارائه دهد تا همچنان در بخش فناوری مالی که به سرعت در حال تحول است، مرتبط بماند. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا گلدمن و اپل قصد دارند معاملات کریپتو را هم در برنامه قرار دهند یا خیر.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا