سرور مجازی
رمز ارز

دیفای منزوی‌تر از همیشه: کاهش ۱۵ درصدی فعالیت در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز!

دیفای منزوی‌تر از همیشه: کاهش ۱۵ درصدی فعالیت در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش شرکت سرمایه‌گذاری VanEck، حجم معاملات در پروتکل دیفای در ماه آگوست به 52.8 میلیارد دلار کاهش یافت که 15.5 درصد نسبت به جولای افت داشته است.

اکوسیستم دیفای در ماه آگوست با کاهش فعالیت‌های درون زنجیره‌ای با چالش‌هایی مواجه شد. تحلیل VanEck بر اساس شاخص رهبران مالی غیرمتمرکز (MVDFLE) است که توکن‌های اصلی را در پلتفرم‌های دیفای از جمله یونی سواپ (UNI) ردیابی می‌کند.

شاخص دیفای در ماه آگوست عملکرد ضعیفی داشت و 21 درصد سقوط کرد که عمدتاً به دلیل کاهش 33.5 درصدی توکن یونی سواپ بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران توکن‌های خود را به دلیل افزایش قیمت در جولای فروختند.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

ارزش کل قفل شده (TVL) در اکوسیستم دیفای نیز در ماه آگوست 8 درصد کاهش یافت و از 40.8 میلیارد دلار به 37.5 میلیارد دلار رسید که عملکردش کمی بهتر از رکود 10 درصدی اتریوم بود.

علی‎رغم عملکرد ضعیف توکن‌های دیفای، تحولات مثبتی در این اکوسیستم نیز در ماه آگوست رخ داد که از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به رد دعوی حقوقی گروهی علیه آزمایشگاه یونی سواپ، اشاره کرد.

علاوه بر این، استیبل کوین CrvUSD که در اواخر جولای از یک اکسپلویت بازگشت، با 114 میلیون دلار وام به بالاترین سطح خود رسید. با این حال، توکن حاکمیتی کِرو فایننس (Curve Finance) به خوبی بهبود نیافت و در ماه آگوست 24 درصد کاهش یافت و به 0.45 دلار رسید.

به گفته VanEck، استیبل کوین‌ها به دلیل نرخ‌های بهره جهانی، به ویژه در ایالات متحده، با فشار مواجه شدند، که منجر به کاهش 2 درصدی سرمایه کل بازار استیبل کوین‌ها در ماه آگوست و رسیدن به 119.5 میلیارد دلار شد.

این امر با حرکت سرمایه‌گذاران به سمت صندوق‌های بازار پول انجام شد که به دلیل افزایش نرخ بهره در تامین مالی سنتی، تقریباً 5 درصد بازدهی بدون ریسک ارائه می‌کردند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا