سرور مجازی
فناوری

پرپلکسیتی (Perplexity) رقیب جدید گوگل

پرپلکسیتی (Perplexity) رقیب جدید گوگل

اگرچه پلتفرم‌های جدید هوش مصنوعی هر هفته فروشگاه‌های اپلیکیشن‌ها را سرازیر می‌کنند، یک اپلیکیشن اخیراً توانسته توجه عموم و همچنین سرمایه‌گذاران شرکت‌های فناوری بزرگ مانند آمازون و انویدیا را به دلیل برداشت منحصر به فرد خود از هوش مصنوعی محاوره‌ای به خود جلب کند.

به گزارش دیتاسنتر من، پرپلکسیتی یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که تلاش می‌کند تا اطلاعات را تا حد امکان در دسترس همه قرار دهد. و تصاویر را در مقایسه با ابزارهایی مانند “ChatGPT” کاهش می‌دهد و نیاز به جستجو در لینک‌ها را کاهش می‌دهد.

اگرچه این پلتفرم از سال 2022 وجود داشته است، این موتور جستجوی هوش مصنوعی اخیراً به دلیل ارزش میلیارد دلاری خود خبرساز شده است.
 

پاسخ‌های دقیق و غنی

“Perplexity AI” یک موتور جستجوی چت مبتنی بر هوش مصنوعی است که پاسخ های مختصر و مفیدی را به سوالات کاربر ارائه می‌دهد.

این فناوری از LLM ها مانند GPT-4، Claude و Mistral Large و مدل‌های پردازش زبان طبیعی خود استفاده می‌کند و وب را به صورت بلادرنگ جستجو می‌کند تا پاسخ‌های به‌روز را در اختیار کاربران قرار دهد.

این اپلیکیشن در سال 2022 توسط کارمندان سابق گوگل و اوپن ای‌آی تأسیس شد تا اطلاعات موجود در این مدل‌ها را برای عموم در دسترس قرار دهد و در نتیجه به دموکراتیک کردن دسترسی به دانش کمک کند.

این تیم نام “Perplexity” را انتخاب کردند زیرا می‌خواهند این پلتفرم به کاربران کمک کند تا پاسخ‌های دقیق و آموزنده به سؤالات خود را دریافت کنند، حتی اگر پیچیده یا دشوار باشند.

از زمان راه‌اندازی، این برنامه به طور قابل توجهی تکامل یافته است و اکنون می‌توان از آن برای چیزی فراتر از پاسخ دادن به سؤالات استفاده کرد.
 

انجام طیف وسیعی از وظایف

تمرکز هوش مصنوعی پرپلکسیتی بر روی موضوع مورد نظر باعث می‌شود که بتواند طیف گسترده‌ای از وظایف را انجام دهد.

دسترسی به اطلاعات مختصر : پرپلکسیتی  اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بسیار هدفمندتر از آنچه توسط موتورهای جستجوی دیگر ارائه می‌شود، نیاز به پیمایش در نتایج جستجو را کاهش می‌دهد و حل سریع‌تر پرس و جوهای ساده را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

انجام تحقیقات عمیق : برخلاف محتوای تولید شده توسط ربات‌های گفتگو، هوش مصنوعی پرپلکسیتی شامل لینک‌هایی به منابعی است که نتیجه را مفیدتر و قابل اعتمادتر تبدیل می‌کند.

تولید و ویرایش کد : پرپلکسیتی  همچنین می‌تواند قطعه‌های کد تولید کند و کمک برنامه‌نویسی را ارائه کند، که آن را برای مهندسان نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان مفید می‌کند.

حل مسائل ریاضی : موتور جستجو را می‌توان برای حل مسائل ریاضی استفاده کرد، با این حال، قادر به حل مسائل بسیار پیچیده مانند ربات‌های چت مانند “ChatGPT” نیست.

خلاصه سازی PDF : کاربران می‌توانند از پرپلکسیتی  برای خلاصه کردن PFDهای طولانی یا پیچیده استفاده کنند.

ترجمه فایل : کاربران می‌توانند از پرپلکسیتی  به عنوان ابزاری برای ترجمه زبان‌ها، چه به صورت شفاهی از طریق فایل‌های صوتی و چه نوشتاری از طریق متن ساده یا اسنادی مانند فایل های PDF استفاده کنند.

سازماندهی کتابخانه: بعد از اینکه چند موضوع را با هوش مصنوعی پرپلکسیتی جمع آوری کردید، می‌توانید این مکالمات را بر اساس پروژه یا موضوع سازماندهی کنید و حتی مشارکت کنندگان را برای شرکت دعوت کنید.
 

آیا ارزش خرید نسخه پولی را دارد؟

استفاده از پرپلکسیتی رایگان است. با این حال، بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته آن تنها در صورتی قابل دسترسی هستند که 20 دلار در ماه یا 200 دلار در سال بپردازید.

اگر علاقه‌مند به استفاده از پرپلکسیتی برای پاسخ به سؤالات ساده و انجام تحقیقات روی میزی هستید، طرح رایگان آن بیش از نیازهای شما را برآورده می کند، و همچنین روزانه پنج جستجوی حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما نسخه رایگان شامل گزینه‌های تبدیل متن به تصویر، دسترسی API یا گزینه‌های آپلود فایل نمی‌شود.

اگر به دنبال ترجمه یا خلاصه کردن فایل‌ها، آزمایش با مدل‌های مختلف زبان، یا ایجاد و ویرایش تصاویر هستید، ارزش ارتقا به نسخه پولی آن را دارد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا