سرور مجازی
رمز ارز

فاجعه اقتصادی در کمین آمریکا؛ آیا صنعت کریپتو می‌تواند از این وضعیت به نفع خود استفاده کند؟

فاجعه اقتصادی در کمین آمریکا؛ آیا صنعت کریپتو می‌تواند از این وضعیت به نفع خود استفاده کند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بحران جاری بانکی در ایالات متحده همچنان به صنعت مالی جهانی شوک وارد می‌کند و آخرین داده‌ها نیز تصویری تلخ را ترسیم می‌نمایند.

همان‌طور که توسط نشریه تفسیری اقتصاد کلان The Kobeissi Letter گزارش شده، بانک‌های آمریکایی با عمده‌ترین جریان خروجی سپرده هفتگی خود از زمان فروپاشی بانک سیلیکون ولی (SVB) دست و پنجه نرم می‌کنند، که نشانه‌ای وحشتناک از بی‌ثباتی این بخش اقتصاد است.

تنها در یک هفته، کل سپرده‌های بانکی بیش از 70 میلیارد دلار کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از ماه می رسید. این آمارهای نگران‌کننده تردیدهایی را در مورد اینکه آیا واقعاً بحران بانکی منطقه‌ای تمام شده یا خیر، ایجاد کرده است.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

جو کنسورتی، یک تحلیلگر بازار، بر شدت این وضعیت تاکید نمود، و اشاره کرد که بانک‌های تجاری ایالات متحده در هفته گذشته 71.2 میلیارد دلار از سپرده‌های خود را از دست دادند. برای درک این موضوع، بهتر است بدانید که این خروجی، سومین خروجی بزرگ در طول کل بحران بزرگ مالی سال 2008 بود.

کنسرسی همچنین فاش کرد که بخش قابل توجهی از سپرده‌های بانکی برداشته‌شده در حدود 60 درصد، به صندوق‌های بازار پول با بازدهی بالاتر، مطمئن و آسان‌تر سرازیر می‌شوند که بازدهی سالانه 4.5 درصد یا بیشتر را ارائه می‌کنند.

این نرخ بیشتر از نرخ‌های ارائه‌شده توسط بانک‌های مرسوم است. با در نظر گرفتن مانده زیان‌های تحقق‌نیافته در اوراق بهادار که توسط بانک‌های تجاری بیمه‌شده شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) نگهداری می‌شود، وضعیت بدتر می‌شود.

تنها در سه‌ماهه دوم، این زیان‌های تحقق‌نیافته 43 میلیارد دلار افزایش یافت و به رقم خیره‌کننده 558 میلیارد دلار رسید. بیشتر این زیان‌ها به اوراق بهادار خزانه‌داری و اوراق بهادار رهنی تضمین‌شده توسط دولت نسبت داده می‌شود. با افزایش اخیر بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری، چشم‌انداز سه‌ماهه سوم تیره‌تر به نظر می‌رسد و به طور بالقوه منجر به زیان‌های غیرواقعی حتی بیشتر برای بانک‌ها می‌شود.

بر اساس داده‌های فدرال رزرو سنت لوئیس، برنامه تأمین مالی بانکی (BTFP)، که در مارس 2023 برای تأمین بودجه اضافی برای بانک‌های آسیب ‌یده ایجاد شد، به اوج خود به 107.8 میلیارد دلار رسیده است. طبق گزارش The Kobeissi Letter، استفاده از تسهیلات مالی بانکی اضطراری فدرال رزرو نیز در هفته گذشته 328 میلیون دلار افزایش یافت.

لازم به ذکر است که بازار ارزهای دیجیتال در بحبوحه بحران بانکی ایالات متحده در نیمه اول امسال، شاهد بهبود وضعیت خود بود. حال، باید منتظر ماند و دید که آیا تداوم این شرایط در آمریکا، دوباره می‌تواند به نفع بازار کریپتو تمام شود یا خیر.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا