سرور مجازی
رمز ارز

ارز دیجیتال ووجک چیست؟ آیا رمزارز wojak کلاهبرداری است؟

ارز دیجیتال ووجک چیست؟ آیا رمزارز wojak کلاهبرداری است؟

فهرست مطالب

  • ارز دیجیتال ووجک چیست؟
  • چه چیزی ارز دیجیتال Wojak را محبوب می‌کند؟
  • ویژگی‌های اصلی توکن ووجک
  • توکن WOJAK را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟
  • تاریخچه قیمت رمزارز ووجک
  • پیش‌بینی قیمت رمزارز Wojak
  • خلاصه مطلب

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در بازار صعودی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱، رمزارزهای مبتنی بر میم، یا به عبارتی میم کوین‌ها، یکی از هیجان‌انگیزترین ترندها بودند و رشد چشمگیر دوج کوین (DOGE) در آن سال، توسعه‌دهندگان را بر آن داشت تا میم کوین‌های دیگری را هم ایجاد کنند، با این امید که بتوانند به موفقیت‌‌ میم کوین‌های اولیه دست یابند. در نیم‌سال اول سال ۲۰۲۳ نیز شاهد موج دیگری از افزایش محبوبیت میم کوین‌ها در بین کاربران بودیم که با رشد سرسام‌آور و سوددهی بالای خود برای سرمایه‌گذاران اولیه، سر و صدای زیادی را ایجاد کردند و برای چندین ماه، ترند بازار ارزهای دیجیتال بودند. یکی از این میم کوین‌ها، ارز دیجیتال ووجک است که با رشد هزاران درصدی قیمت خود در روزهای اولیه معرفی‌اش، توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرد. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال Wojak با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ارز دیجیتال ووجک چیست؟

تنها چند روز پس از اینکه میم کوین قورباغه‌ای پپه (PEPE) – معروف‌ترین میم کوین معرفی‌شده در سال ۲۰۲۳ – عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش گذاشت، یک میم کوین دیگر به بازار عرضه شد و شتاب گرفت: توکن ووجک (WOJAK).

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
فقط با تکمیل ثبت نام در آبان تتر ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

پروژه توکن WOJAK یک ابتکار برای توسعه یک شبکه غیرمتمرکز جهت گرد هم آوردن افراد با علایق مشترک برای به اشتراک‌گذاری میم‌ها است. این پروژه، نام خود را از یک میم اینترنت محبوب به همان نام، یعنی Wojak، گرفته است.

رمزارز ووجک

رمزارز ووجک یک توکن ERC-20 در شبکه بلاکچین اتریوم است که در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ منتشر شد و در زمان آغاز به کار، شتاب قابل‌توجهی پیدا کرد. به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از میم کوین‌هایی مانند رمزارز Wojak می‌شود، هایپ (تبلیغات مبالغه‌آمیز) و ترولینگ معمولاً در خط مقدم هستند.

همچنین ببینید: قیمت لحظه ای میم کوین ها (لیست کامل)

با پیروی از اکثر میم کوین‌های قبلی، اعضای تیم ارز دیجیتال ووجک هم ناشناس هستند. این تیم، جامعه خود را بسیار ارزشمند و قابل احترام می‌داند. آنها اذعان دارند که پیشرفت و موفقیت این پروژه در دستان حامیان آن است. بنابراین، تیم ارز دیجیتال ووجک به وضوح از اهمیت جوامع قوی در پروژه‌های رمزارزی، به ویژه برای میم کوین‌ها، آگاه است. در کل، یکی از اهداف اصلی تیم توکن ووجک، ارائه تجربه‌ای امن و مفید به کاربران است. با این حال، تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که آیا آنها به ادعاهای خود وفادار خواهند ماند یا خیر.

چه چیزی ارز دیجیتال Wojak را محبوب می‌کند؟

همان‌طور که گفته شد، توکن WOJAK از میم اینترنتی معروف Wojak که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، الهام گرفته شده است. نسخه اصلی این میم کاملاً ساده بوده و به صورت یک نقاشی سیاه و سفید از یک مرد طاس طراحی شده است. شایان ذکر است که کلمه Wojak در زبان لهستانی به معنای «سرباز» یا «جنگجو» است. از این رو، این نقاشی می‌تواند نشان‌دهنده یک سرباز لهستانی باشد.

رمزارز ووجک

منشاء دقیق نقاشی ارائه‌شده برای ووجک ناشناخته است. این میم برای اولین بار در یک انجمن تصویر لهستانی به نام ویچان (Vichan) منتشر شد. با این حال، پس از آن ووجک نامیده شد که کاربری به نام Wojak آن را در یک انجمن تصویر آلمانی به نام کراچان (Krautchan) به اشتراک گذاشت.

پس از آن، میم ووجک در وبسایت اشتراک‌گذاری تصاویر ۴چن (4chan) هم به محبوبیت بالایی رسید. در این وبسایت، ووجک همراه با عباراتی همچون «that feel when»، «that feel» و «I know that feel, bro»، دست به دست می‌شد. در نتیجه، این میم با نام مستعار «Feels Guy» نیز شناخته می‌شود. این میم اغلب برای نماد احساساتی مانند غم و اندوه، پشیمانی یا تنهایی استفاده می‌شود و اشکال مختلفی از آن در اینترنت وجود دارد.

ویژگی‌های اصلی توکن ووجک

از جمله ویژگی‌های کلیدی رمزارز ووجک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جامعه شگفت‌انگیز

تیم رمزارز Wojak امیدوار است که با ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز برای علاقه‌مندان به میم، به مردم این توانایی را بدهد که با افراد دیگری که علایق مشابه دارند، تعامل داشته باشند، در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند و جوامعی را بر اساس ارزش‌ها و تجربیات خود بسازند. بنابراین، با استفاده از ارز دیجیتال ووجک، هر کسی می‌تواند به انقلاب میم‌ها بپیوندد و به سوی جهانی غیرمتمرکزتر حرکت کند.

همچنین ببینید: روش ساخت میم کوین + چطور میم کوین خود را بسازیم؟

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)

تیم ارز دیجیتال Wojak در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۲۳ اعلام کرد که یک NFT یادبود به همه کسانی که تا قبل از تاریخ اسنپ‌شات روز ۲۳ آوریل، حداقل یک توکن ووجک در یک آدرس اتریوم ذخیره کرده باشند، اهدا خواهد کرد. در روز ۲۳ آوریل، دارندگانی که الزامات اسنپ‌شات را برآورده کرده بودند، مجاز به ضرب کردن NFT ووجک شدند.

توکنومیک ارز دیجیتال ووجک

به عنوان یک میم کوین، توکن WOJAK در واقع عرضه توکن نسبتاً کمی دارد. برای مثال، تعداد توکن‌های ووجک، ۶ هزار برابر کمتر از تعداد توکن‌های پپه است.

عرضه کل و حداکثر رمزارز ووجک برابر با ۶۹،۴۲۰،۰۰۰،۰۰۰ واحد WOJAK در نظر گرفته شده است. تیم رمزارز Wojak ادعا می‌کند که ۵ درصد از عرضه برای تیم، ۵ درصد برای ایردراپ، ۱۰ درصد برای تأمین‌کنندگان نقدینگی و ۸۰ درصد برای نقدینگی قفل‌شده در یونی‌سواپ (Uniswap) کنار گذاشته شده است. در یونی‌سواپ، توکن‌ها تا سال ۲۱۰۰ مسدود شده‌اند.

توکن WOJAK را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

ارز دیجیتال ووجک را می‌‌توان در صرافی‌های رمزارزی شناخته‌شده‌ای مانند یونی‌سواپ (Uniswap)، هوبی (Huobi)، Gate.io، بیت‌گت (Bitget) و کوینکس (CoinEx)، خرید و فروش کرد.

همچنین ببینید: معرفی بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای نگهداری رمزارزها

از طرفی، همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال Wojak به عنوان یک توکن ERC-20 در شبکه اتریوم ایجاد شده است. این بدان معنا است که تمام کیف پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از اتریوم، از توکن ووجک نیز پشتیبانی می‌کنند؛ از جمله: کیف پول‌های تراست والت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، اکسودوس (Exodus) و کیف پول‌های سخت افزاری همچون لجر نانو (Ledger Nano) و ترزور (Trezor).

تاریخچه قیمت رمزارز ووجک

همان‌طور که گفته شد، توکن WOJAK در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد. با نگاهی به نمودار قیمتی رمزارز ووجک، مشاهده می‌شود که این میم کوین در دو روز اول تقریباً ۱۰۰۰ برابر رشد داشت و قیمت هر توکن از ۰٫۰۰۰۰۰۰۳۹۳ دلار به ۰٫۰۰۰۳۶۳ دلار افزایش یافت.

اگرچه به دنبال این رشد قیمتی، قیمت رمزارز Wojak تا ۰٫۰۰۰۰۵۸۷ دلار سقوط کرد، ولی پس از آن و از روز ۲۸ آوریل، ارز دیجیتال ووجک وارد یک رالی صعودی قوی‌تر و چشمگیر شد و قیمت آن شاهد رشد سرسام‌آوری بود. در نتیجه این رالی گاوی، بالاترین رکورد قیمتی ارز دیجیتال Wojak در تاریخ ۵ می ۲۰۲۳ و در محدوده ۰٫۰۰۱۰۸ دلار به ثبت رسید.

رمزارز ووجک

با این حال، روزهای اوج توکن WOJAK دوام چندانی نداشت و به دلیل فروکش کردن شور و شوق معامله‌گران نسبت به میم کوین‌ها، قیمت رمزارز ووجک هم یک سقوط آزاد را تجربه کرد. اگرچه پس از آن، در اواسط ماه می و اواسط ماه ژوئن، قیمت رمزارز Wojak دو اوج محلی را ثبت کرد، اما رشد آن قابل‌توجه نبود و نتوانست دوباره رکورد تاریخی خود را پس بگیرد.

در زمان نگارش این مقاله (سپتامبر ۲۰۲۳)، قیمت ارز دیجیتال ووجک با اوج تاریخی خود فاصله زیادی گرفته است.

پیش‌بینی قیمت رمزارز Wojak

ارزهای دیجیتال، به ویژه میم کوین‌ها بسیار پرنوسان هستند و پیش‌بینی قیمت آنها در طولانی‌مدت کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم priceprediction.net پیش‌بینی می‌کنند که ارز دیجیتال Wojak سال ۲۰۲۳ را با متوسط قیمت ۰٫۰۰۰۱۲۵ دلار به پایان برساند. این تحلیلگران همچنین متوسط قیمت توکن ووجک را در سال ۲۰۲۴، برابر با ۰٫۰۰۰۱۸۱ دلار و در سال ۲۰۲۵، در محدوده ۰٫۰۰۰۲۷۳ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که متوسط قیمت توکن WOJAK در سال ۲۰۳۰، به ۰٫۰۰۲ دلار برسد.

کارشناسان نسبت به سرمایه‌گذاری در چنین رمزارزهایی که کاربرد خاصی ندارند، هشدار می‌دهند. همان‌طور که بارها توسط رمزارز نیوز گزارش شده، قیمت این نوع رمزارزها به همان سرعتی که افزایش یافته، می‌تواند سقوط کند. وظیفه تحقیق و بررسی درباره اعتبار چنین پروژه‌هایی بر عهده کاربران است. اگرچه نمی‌توان با قطعیت گفت که ووجک یک پروژه کلاهبرداری است، اما کاربران باید در مورد سرمایه‌گذاری در آن احتیاط کنند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی رمزارز ووجک پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، ووجک ارز دیجیتالی است که در طول فصل میم کوین‌های سال ۲۰۲۳ و با الهام از میم اینترنتی معروف Wojak به بازار عرضه شد. علی‌رغم رشد بسیار بالای قیمت رمزارز Wojak در روزهای اولیه معرفی، این میم کوین از آن زمان تاکنون شاهد سقوط مداوم ارزش خود بوده است.

توجه به این نکته ضروری است که اکثر میم کوین‌ها کاربرد محدودی دارند و عمر آنها در مقایسه با ارزهای دیجیتال اصلی بازار، بسیار کوتاه‌تر است. همچنین، در نظر داشته باشید که عملکرد خوب یک ارز دیجیتال در گذشته، هرگز تضمینی برای تکرار همان نتایج در آینده نیست. بنابراین، هرگز بیش از آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، در بازار رمزارزها، به ویژه میم‌کوین‌ها، سرمایه‌گذاری نکنید.

 

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا