سرور مجازی
رمز ارز

صرافی ورشکسته FTX به دنبال نقد کردن میلیاردها دلار رمزارز! فشار فروش دیگری در راه است؟

صرافی ورشکسته FTX به دنبال نقد کردن میلیاردها دلار رمزارز! فشار فروش دیگری در راه است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی رمزارزی ورشکسته FTX قرار است روز چهارشنبه، ۱۳ سپتامبر، در دادگاه حاضر شود تا برای نقد کردن ۳٫۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال موافقت بگیرد. این رویداد نگرانی‌هایی را در میان تحلیلگران و فعالان بازار ایجاد کرده؛ زیرا می‌ترسند که این فروش بتواند فشار فروش قابل‌توجهی را بر بازاری که در حال حاضر دچار مشکل است، وارد کند.

تا ۱۷ ژانویه، دارایی‌های رمزارزی FTX شامل ۶۸۵ میلیون دلار سولانا (SOL)، ۵۲۹ میلیون دلار توکن FTT، ۲۶۸ میلیون دلار بیت کوین (BTC)، ۹۰ میلیون دلار اتریوم (ETH) و دارایی‌های مختلف دیگر، از جمله آپتوس (۶۷ میلیون دلار)، دوج کوین (۴۲ میلیون دلار)، پالیگان (۳۹ میلیون دلار)، ریپل (۲۹ میلیون دلار) و استیبل کوین‌ها (۲۴۵ میلیون دلار)، برآورد شد.

علاوه بر این‌ها، ۱٫۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال دیگر هم در صرافی‌های شخص ثالث نگهداری می‌شود.will-ftx-liquidate-3-4-billion-in-bitcoin-cryptoدر ۲۴ آگوست، FTX طرحی را برای انتصاب شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری مسئول نظارت بر فروش و مدیریت این دارایی‌ها پیشنهاد داد. طبق این طرح، FTX مجاز به فروش تا ۱۰۰ میلیون دلار توکن در هفته خواهد بود، این محدودیت می‌تواند به ۲۰۰ میلیون دلار بر اساس توکن فردی افزایش یابد. لازم به ذکر است که این پیشنهادات هنوز از نظر قانونی لازم‌الاجرا نیستند و انتظار می‌رود که در ۱۳ سپتامبر توسط دادگاه ورشکستگی مورد بررسی و تایید قرار گیرند.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

همان‌طور که گفته شد، نگرانی اصلی فعالان بازار، تاثیر بالقوه این فروش است. با این حال، بعید است که این رمزارزها به صورت انبوه در بازار آزاد فروخته شوند. همچنین، محدودیت پیشنهادی در هفته وجود دارد. از طرفی، این احتمال هم وجود دارد که اکثر رمزارزها در فرابورس (OTC) فروخته شوند.

علاوه بر این، حتی اگر دادگاه فروش دارایی‌ها را در ۱۳ سپتامبر تأیید کند، فروش واقعی بلافاصله شروع نخواهد شد. انتظار می‌رود نهادهای نظارتی مانند SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) و CFTC (کمیسیون معاملات آتی کالا) هم بر فروش نظارت داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که به سرمایه‌گذاران آسیبی نمی‌رسد.

به طور خلاصه، در حالی که فشار فروش وجود خواهد داشت، اما فروش ناگهانی و گسترده هم غیرقانونی و هم غیرمحتمل است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا