سرور مجازی
فضای مجازی

تسلا ایستگاه‌های شارژ خود را در اختیار سایر خودروهای برقی قرار می‌دهد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت آمریکایی تسلا در صفحه توییتر خود اعلام کرد که این خودروساز قصد دارد شبکه "سوپرشارژرهای" خود را برای استفاده در اختیار سایر وسایل نقلیه الکتریکی قرار دهد.

این شبکه شارژ سریع، با بیش از 25000 شارژر در سطح جهان، شرکت تسلا را نسبت به سایر رقبا پیش انداخته است.

دیگر خودروسازان جهان نیز در حالی که با عجله خودروهای الکتریکی خود را به بازار وارد می کنند، برای ایجاد شبکه های شارژ خودرو، اتحادیه هایی را تشکیل داده اند و یا در استارتاپ هایی سرمایه گذاری کرده اند.

ماسک روز سه شنبه گفت: ما در اواخر امسال "شبکه سوپرشارژر" خود را به روی سایر خودروهای برقی باز می کنیم. وی اضافه کرد که در آینده شبکه شارژ تسلا برای سایر وسایل نقلیه الکتریکی در همه کشورها در دسترس خواهد بود.

تسلا سرویس اشتراک نرم افزار کمک راننده راه اندازی کردافزایش 85 درصدی ثبت نام برای خرید خودروهای برقی تسلا در کالیفرنیا

وزیر حمل و نقل آلمان ماه گذشته اعلام کرد که تلاش می کند تسلا را متقاعد کند تا شبکه شارژ خود را به روی سایر خودروسازان باز کند تا شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را برای رانندگان آسان تر کند.

در ایالات متحده، دولت بایدن اواخر ماه گذشته از توافق دو حزب سنا درباره هزینه 1.2 تریلیون دلاری برای پروژه های زیربنایی، از جمله 7.5 میلیارد دلار در زیرساخت های وسایل نقلیه الکتریکی، از جمله ایستگاه های شارژ، حمایت کرد.

همزمان شرکت های شارژ خودرو مانند Blink Charging Co، EVgo Inc ، ChargePoint Holdings Inc و Electrify America نیز در حال ایجاد شبکه های شارژ در سراسر ایالات متحده هستند.

بهبود زیرساخت های شارژ در سراسر ایالات متحده می تواند بیشتر آمریکایی ها را به خرید وسایل نقلیه الکتریکی ترغیب کند و به شرکت های جنرال موتورز (GM.N) و فورد موتور (F.N) در نبرد با تسلا کمک کند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا