سرور مجازی
فضای مجازی

توقف تولید و فروش خودروهای پاسات فولکس واگن در آمریکا

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت آلمانی فولکس واگن در راستای تغییر رویکرد خود به سمت تولید خودروهای شاسی بلند، روز دوشنبه اعلام کرد که فروش و تولید خودروهای سدان "پاسات" در ایالات متحده طی سال آینده به پایان خواهد رسید.

به گفته این شرکت، مونتاژ سدان پاسات در ایالت تنسی با مدل 2022 به پایان می رسد.

فولکس واگن نسخه های مختلف پاسات را از سال 1974 در ایالات متحده به فروش رسانده است – ابتدا با نام های دشر Dasher و کوانتوم Quantum و نام پاسات Passat اولین بار در سال 1990 به بازار ایالات متحده عرضه شد.

از سال 2011، فولکس واگن بیش از 700 هزار دستگاه خودروی پاسات در کارخانه چاتانوگا تولید کرده است. این شرکت گفت که نسخه ای از این خودرو نیز در چین به فروش رسیده است که توسط SAIC در شانگهای مونتاژ شده است.

پیش بینی فولکس واگن چین از بهبود مشکل کمبود ریز تراشه تا 6 ماه آیندهاتحادیه اروپا فولکس واگن و بی ام و را به دلیل تبانی 1 میلیارد دلار جریمه کرد

فولکس واگن در حال ساخت مدل شاسی بلند اطلس SUV Atlas در تنسی است و سال آینده تولید مدل ID.4 الکتریکی خود را در این کارخانه آغاز می کند.

بر اساس این گزارش، بیش از 1.76 میلیون دستگاه از مدل هایPassat ، Dasher و Quantum از سال 1974 در ایالات متحده فروخته شده است.

بسیاری از خودروسازان در ایالات متحده در سالهای اخیر تولید و فروش خودروهای سواری را به نفع وسایل نقلیه بزرگتر و شاسی بلند به طرز چشمگیری کاهش داده اند.

شرکت فورد موتور در سال 2018 اعلام کرد که با توقف فروش سدان های Fiesta ، Focus ، Taurus و Fusion تا حد زیادی بازار این مدل های خود را در ایالات متحده رها خواهد کرد. تولید آخرین آنها سال گذشته متوقف شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا