سرور مجازی
فضای مجازی

ارزش دارایی‌های عربستان از اوراق قرضه آمریکا 3 درصد کاهش یافت

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عرب نیوز، اطلاعات جدید دولت آمریکا نشان می‌دهد دارایی‌های عربستان از اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور در ماه مه تا 127.3 میلیارد دلار بالا رفته است. این رقم 3 درصد کمتر از ماه قبل از آن ولی 3 درصد بالاتر از ماه مه 2020 است. افزایش سالانه دارایی‌های عربستان از اوراق قرضه آمریکا با کل جهان همراه بوده است چون کشورهای سراسر دنیا دارایی‌های خود را 2.25 درصد در یک سال منتهی به ماه مه 2021 بالا برده‌اند. ولی بررسی‌ها نشان می‌دهند دارایی‌های عربستان هنوز هم تا اوج 184.4 میلیارد دلار در فوریه 2020 فاصله‌ دارد.

به دنبال به اوج رسیدن همه‌گیری کرونا در ماه مارس سال گذشته میلادی و کاهش ذخایر عربستان به خاطر سقوط قیمت نفت، دولت عربستان سرمایه‌های خود را 25 درصد در مارس و 33.8 درصد در آوریل کاهش داد.

افزایش صادرات نفت عربستان به بالاترین رقم طی چهار ماه گذشتهپیش‌بینی صندوق بین المللی پول از رشد 2.4 درصدی اقتصاد عربستان در 2021

کاهش دارایی‌های عربستان از اوراق قرضه آمریکا در آن زمان در راستای برنامه بزرگتری جهت کاهش کل ذخایر خارجی به منظور حمایت از بهبود اقتصادی در بحبوحه همه‌گیری کرونا صورت گرفت. افزایش هزینه‌ها باعث بالا رفتن واردات جهت تامین تقاضای فزاینده شد و عربستان جهت تامین مالی رشد واردات، ذخایر خارجی خود را هدف گرفت. این کشور در تابستان سال گذشته میلادی یک بار دیگر شروع به تقویت دارایی‌های خارجی خود کرد و آن را در ماه نوامبر به اوج رساند ولی پس از آن دوباره رو به کاهش گذاشت.

عربستان در حال حاضر چهاردهمین دارنده بزرگ اوراق قرضه آمریکاست. ژاپن با دارا بودن 1266.2 میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکا در رتبه اول قرار دارد و پس از آن چین (1078.4 میلیارد دلار)، انگلیس (467.7 میلیارد دلار)، ایرلند (304.9 میلیارد دلار) و لوکزامبورگ (287.6 میلیارد دلار) قراردارند.

امارات مالک 57.3 میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکا است که 100 درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/52

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا