سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مستند دیجیاتو: ترسناک‌ترین معمای تاریخ اینترنت چگونه حل شد؟

برنامه‌نویس‌ها و هکرها همیشه خودشان را با انجام کارهای غیرقانونی و شکستن قفل برنامه‌ها یا نفوذ به وبسایت‌ها و دیتابیس‌های مهم نمی‌سنجند. از گذشته تاکنون بارها و بارها دیده‌ایم که معمایی عجیب در سطح اینترنت منتشر می‌شود. معماهایی که معمولا از انواع و اقسام پازل‌ها استفاده می‌کند تا کاربران را به چالش بکشاند و حل کردنشان برای تیم یا فرد مورد نظر اعتبار ویژه‌ای به همراه دارد. برخی از این معماها بخاطر ظاهر و نحوه معرفی ترسناکشان طی سال‌های گذشته فوق‌العاده معروف شده‌اند.

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

شش سال پیش ترسناک‌ترین ویدیو تاریخ اینترنت روی یوتیوب آپلود شد. مسئله اینجاست فارغ از ویدیوهای عجیب دارک وب که هنوز صحتشان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد مشخص شد که ویدیو «دکتر طاعون» حاوی یک پیام مخفی است. پیامی که از طریق ده‌ها معمای مختلف در طول ویدیو به نمایش گذاشته می‌شد. برخلاف آنچه مشاهده می‌کنیم، ویدیو «دکتر طاعون» یا به عبارتی ۱۱B X 1371 هیچ ارتباطی با شیوع ویروس کرونا ندارد. به مرور زمان و با منتشر شدن مقالاتی درمورد این ویدیو عجیب در سطح اینترنت، گروه‌های مختلفی از کاربران شروع به کار روی معماهای آن کردند.

ساب‌ردیتی تشکیل شد تا جواب معماها درون آن قرار گیرد. کاربران دنبال پیام مخفی ویدیویی بودند که ترس و دلهره رو به آن‌ها القا می‌کرد. پس از مدتی ویدیو دوم «دکتر طاعون» روی یوتیوب آپلود شد و اکانتی توییتری خود را سازنده این ویدیوها دانست. اما معماهای ترسناک‌ترین ویدیو تاریخ اینترنت چگونه حل شد و چه پیامی پشت این ویدیو قرار داشت؟ با مستند دیجیاتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

  • پروژه مخوف سفر در زمان CIA واقعیست؟
  • چطور FBI اعضای انانیموس را دستگیر کرد؟
  • آیا زندگی یک محیط شبیه‌سازی شده است؟
  • پروژه نورولینک ایلان ماسک؛ تولد دوباره انسان
  • همه چیز درباره دارپا؛ ترسناک‌ترین سازمان سری پنتاگون
  • توضیح دارک وب و دیپ وب به زبان ساده؛ حقایق پشت پرده اینترنت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا