سرور مجازی
zoomit

اپل کوتاه آمد؟ فروشگاه‌های اپلیکیشن دیگر احتمالاً به iOS راه می‌یابند

طبق گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد به دارندگان آیفون اجازه دهد از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین اپ‌استور استفاده کنند. این اقدام تغییر بسیار مهمی برای شرکت مذکور خواهد بود، زیرا درحال‌حاضر کاربران iOS فقط می‌توانند برنامه‌های منتشرشده در فروشگاه رسمی اپ‌استور را روی گوشی خود نصب کنند.

ظاهراً قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) با هدف تضمین بازارهای باز، مقرراتی برای شرکت‌ها فناوری وضع خواهد کرد که احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ به مرحله‌ی اجرا درخواهند آمد. طبق این قانون، اپل نه‌تنها مجبور است امکان دسترسی به فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث را فراهم کند، بلکه بارگذاری جانبی برنامه‌ها را نیز مجاز خواهد کرد و درنتیجه‌ی این اقدام، کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های دانلودشده از وب را روی آیفون خود نصب کنند. مدیران اپل قبلاً در پاسخ به این تصمیم، قابلیت سایدلود کردن نرم‌افزار را به‌عنوان «بهترین دوست یک مجرم» سایبری توضیف کرده بودند.

به گزارش ورج، اتحادیه‌ی اروپا برنامه‌ی نسبتاً پیچیده‌ای برای رعایت قانون جدید خود تنظیم کرده است. مقررات مذکور شامل شرکت‌هایی می‌شود که به‌طور بالقوه تحت‌تأثیر آن قرار می‌گیرند و درکنار آن کمیسیونی برای تعیین این‌که آیا واقعاً مجبور به ایجاد تغییر هستند یا خیر تشکیل خواهد شد. بااین‌حال، اتحادیه‌ی اروپا در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اشاره می‌کند شرکت‌ها باید نهایتاً تا ۶ مارس ۲۰۲۴ از قانون مذکور پیروی کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مدیرعامل اپیک گیمز: قدرت اپل باید به تن هر سیاست‌مداری لرزه بیندازد
  • قوانین جدید USB-C اتحادیه اروپا چه تأثیری بر اپل و آیفون خواهد داشت؟

بلومبرگ گزارش می‌دهد اپل درحال بررسی اجباری شدن برخی الزامات امنیتی و تأییدیه‌ی برنامه‌های منتشر شده در پلتفرم‌های غیر از اپ‌استور است. این منبع می‌گوید غول فناوری اهل کوپرتینو هنوز تصمیم نگرفته است آیا توسعه‌دهندگان اجازه‌ی استفاده از سیستم‌های پرداخت شخص‌ثالث را در برنامه‌های خود خواهند داشت یا خیر و این کاری است که تحت‌نظر DMA انجام خواهد شد.

یکی دیگر از شرایط DMA، ساگاری Message با سرویس‌های مشابه دیگر است که البته اپل هنوز درمورد آن تصمیم‌ نگرفته است. طبق قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا برای شرکت‌های بزرگ فناوری، احتمال دارد سازنده‌ی آیفون شبکه‌ی Find My خود را برای لوازم‌جانبی‌های مرتبط با موقعیت مکانی مثل Tile دردسترس قرار دهد.

اپل درحال‌حاضر مشغول کار روی تغییر مهم دیگری نیز است؛ جایی‌که مقررات اتحادیه‌ی اروپا، شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا سال ۲۰۲۴ از درگاه USB C در محصولات الکترونیکی ازجمله گوشی‌های هوشمند استفاده کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا