سرور مجازی
zoomit

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید

با توجه به روند دنیای مدرن، دوربین گوشی‌های هوشمند بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. شرکت‌ها تلاش می‌کنند با ارتقاء دوربین‌های خود، کارایی آن‌ها را در محیط‌های تاریک افزایش دهند و امکاناتی که مردم نیاز دارند به آن‌ها اضافه کنند. بسیاری از خریداران تلفن‌ هوشمند انتخاب خود را با توجه کیفیت دوربین گوشی انجام می‌دهند.

این مقاله را حسین موسوی در تاریخ ۲۳ دی ۱۳۹۶ نوشته و ملیکا طاهران‌پور آن را در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۱ به‌روزرسانی کرده است.

اکنون دوربین‌ها در زندگی افراد بسیار مهم هستند. اگر گوشی شما دوربین قدرتمندی داشته باشد ممکن است نتوانید با اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین از تمام ظرفیت‌های آن استفاده کنید و بهترین عکس‌ها را بگیرید. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین در این زمینه و بهترین اپ های عکاسی برای اندروید را به شما معرفی کنیم.


برنامه دوربین گوشی اندروید برای تهیه عکس حرفه‌ ای

۱. Google Camera

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- google camera

Google Camera ممکن است پیشرفته‌ترین برنامه دوربین بازار نباشد؛ اما از سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین اپ های عکاسی برای اندروید است. بااینکه استفاده از Google Camera ساده و آسان آن است، اما همچنان دارای ویژگی‌ها و افزونه‌های بیشتری نسبت به برنامه دوربین گوشی شما است.

قابلیت Night Sight و Super Res Zoom از ویژگی‌های مهم اپ دوربین گوگل است. می‌توانید گزینه‌های Photo Sphere و حالت Lens Blur را امتحان کنید و با استیکرها و لیبل‌های موجود سرگرم شوید.

افزون‌بر کیفیت تصویر عالی، به لطف موارد اضافی می‌توانید کیفیت و جلوه بصری محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را بالا ببرد. ویژگی‌هایی مانند لرزش‌گیر ویدیو و فیلم‌برداری اسلوموشن، این برنامه را برای ویدیوها نیز عالی کرده است.

این برنامه دوربین رایگان فقط با آخرین سیستم‌های اندروید سازگار است، پس اگر گوشی هوشمندتان قدیمی‌ باشد، باید یک برنامه دیگر را انتخاب کنید. اما اگر به روز هستید، برنامه کاملاً رایگان است.

۲. Camera MX

camera app اپلیکیشن دوربین

Camera MX یکی از پیشگامان اپلیکیشن های دوربین اندروید است که با ارائه ویژگی‌های فراوان،‌کاربران را به وجد می‌آورد.

فوکوس خودکار، کیفیت JPEG قابل تنظیم و پشتیبانی از رزولوشن چندگانه برخی از این ویژگی‌ها هستند. این برنامه یکی از قدیمی‌ترین برنامه برای عکاسی در اندروید است که به علت دریافت آپدیت‌های مداوم هرگز قدیمی به نظر نمی‌رسد و با رقبای جدیدتر خود همگام است.

Camera MX همچنین به شما امکان می‌دهد ویدیوهای زنده و درخشان ضبط کنید و بعداً آن را ویرایش کنید.

عکس‌های زنده و حالت GIF این اپ رایگان را به یکی از بهترین برنامه‌های دوربین با کیفیت موجود تبدیل می‌کند. ویرایشگر عکس داخلی به شما امکان می‌دهد فقط به گزینه‌های اصلی ویرایش دسترسی داشته باشید و دوربین به شما امکان می‌دهد حتی وضوح تصویر خود را تنظیم کنید (مشخصات دوربین تلفن شما ممکن است محدود‌کننده باشد).

Camera MX یک ابزار همه‌جانبه و رایگان است که شاید نتواند هرآنچه می‌خواهید را انجام دهد؛ اما همان کارهایی را که باید انجام بدهد، به خوبی انجام می‌دهد.

۳. Camera FV-5

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- camera fv-5

Camera FV-5 یکی از گزینه‌های مناسب برای طرفداران دوربین‌های دستی است و می‌تواند قابلیت‌های DSLR را شبیه‌سازی کند که شامل سرعت شاتر دستی، سنجش نور و روشنایی، فوکوس، تعادل رنگ سفید و حتی موارد تخصصی‌تر مانند فاصله‌سنج داخلی است.

حالت‌های فوکوس به شما کمک می‌کنند تا بهترین نتیجه را در انواع مختلف عکاسی به دست آورید. گزینه‌های خاصی برای منظره، پرتره و حتی ماکرو وجود دارد. همچنین کنترل‌های دستی پیچیده‌ای برای مواردی مانند ISO و براکتینگ نوردهی دریافت می‌کنید.

دوربین FV-5 رایگان نیست و فقط روی جدیدترین سیستم‌ها کار می‌کند. اما اگر اهل عکاسی هستید و سیستم اندروید مناسبی دارید، گزینه مناسبی است که می‌توانید امتحان کنید.

۴. Footej Camera

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- Footej Camera

Footej Camera با ویژگی‌های پیشرفته و ظاهر غیرتکراری، یک تجربه عکاسی جدید را به شما ارائه می‌دهد. این برنامه خواسته‌های کاربر را برآورده می‌کند تا بهترین تجربه کاربری را که تا به حال با یک برنامه دوربین داشته‌اند، به آن‌ها هدیه دهد. رابط کاربری روان در کنار کیفیت فوق‌العاده فیلم و عکس از ویژگی‌های Footej Camera است. نسبت‌ها و رزولوشن‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به تصاویر متحرک GIF، فیلم‌برداری اسلوموشن، نور سلفی، حالت پانوراما و +HDR و پشتیبانی از Live Photos (مشابه آیفون یا عکس‌های متحرک Google Camera) اشاره کرد.

می‌توانید یک ویدیو را در حین ضبط مکث کنید و سپس از یک فریم دیگر ادامه دهید و دو کلیپ را در زمان واقعی با هم ادغام کنید و همچنین ویدیوهای کوچک را به GIF تبدیل کنید.

اگر به‌دنبال یک جایگزین قابل اعتماد برای برنامه دوربین خود هستید، این دوربین ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

۵. Open Camera

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- open camera

شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل سعی می‌کنند با توسعه برنامه‌هایی با ویژگی‌های پیشرفته و سطح بالاتر رضایت کاربران را به دست بیاورند و از محدودیت‌های خود فراتر بروند. Open Camera نتیجه یکی از این تلاش‌ها است. این برنامه بصری متن‌باز دارای ویژگی‌های فراوانی است. اگر برای رسانه‌های اجتماعی به فیلتر نیاز دارید، این برنامه برای شما نیست؛ اما اگر می‌خواهید کنترل‌های عکاسی دستی را دراختیار داشته باشید، این اپ یکی دیگر از برنامه‌های دوربین اندروید با کنترل‌های دستی عالی است.

ضبط از راه دور و لرزش‌گیر خودکار برخی از ویژگی‌هایی هستند که نوید تصاویر با کیفیت بالا و سطح حرفه‌ای را در هنگام استفاده از این برنامه می‌دهد. حالت‌های DRO و HDR نیز برای برجسته‌تر کردن کیفیت تصویر دردسترس هستند. رابط کاربری Open Camera ساده است و هیچ تبلیغی در برنامه وجود ندارد.

۶. Pixtica

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- Pixtica

Pixtica یک برنامه دوربین اندرویدی است که برای هماهنگی با سرعت دنیای امروز طراحی شده است که با ویژگی‌ها و کنترل‌های بسیاری که دارد، عکاسان در تمام سطوح از آن لذت خواهند برد.

رابط کاربری با طراحی ساده بسیار تمیز و روان است. در این اپ چندین حالت فوکوس دستی دریافت می‌کنید و می‌توانید تنظیماتی مانند ISO و سرعت شاتر را برای سبک‌های مختلف عکاسی تنظیم کنید. ویژگی‌های اصلی که Pixtica را متمایز می‌کند عبارت‌اند از کنترل نوردهی، هایپرلپس، فیلترهای فعال، کنترل‌های دستی، پانوراما، ضبط‌کننده GIF، اسلوموشن، ویرایشگر عکس، اسکنر QR و بسیاری موارد دیگر.

فیلترها و تنظیمات از پیش تنظیم‌شده بیشتری به‌عنوان خریدهای درون‌برنامه‌ای موجود است، اما خود برنامه رایگان است.

۷. Cymera

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- Cymera

Cymera یک دوربین سلفی انحصاری اندروید است که برای علاقه‌مندان به رسانه‌های اجتماعی طراحی شده است. فیلترهای شگفت‌انگیز عکس و گزینه‌های ویرایش عکس، ظاهری کاملاً جدید به عکس‌ها می‌دهد. فیلترهای زنده و فیلترهای ویرایش چهره این برنامه را در میان نسل جوان محبوب کرده است. می‌توانید از حالت Beauty Camera و ابزارهای آرایش صورت و بدن برای زیباتر شدن تصاویر و گرفتن سلفی‌های حرفه‌ای استفاده کنید.

جذابیت اصلی این اپ دوربین برای ابزارهای تبدیل و ویرایش آن است. امکانات مختلفی شامل فیلترها، افکت‌های خاص، ویرایشگر ساده عکس و لنزهای متفاوت دارد. این اپلیکیشن رایگان است؛ ولی با پرداخت درون‌برنامه می‌توان امکانات بیشتری خریداری کرد.

۸. Candy Camera

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- Candy Camera

اگر به‌دنبال یک اپلیکیشن دوربین برای تقویت تصاویر سلفی خود هستید، Candy Camera برای این کار عالی است. این برنامه عمدتاً برای عکس‌های سلفی و مخصوصاً برای کسانی است که دوست دارند تصاویر خود را در اینستاگرام یا سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی ارسال کنند. Candy Camera مجهز به هزاران فیلتر با تنوع بی‌نظیر برای سلفی‌های شما است. همچنین دارای تعدادی ابزار ویرایش است که بیشترشان عملکرد زیباسازی چهره (آرایشی و روتوش) را انجام می‌دهند. با صرف کمی حوصله می‌توانید ظاهر سلفی‌های خود را واقعاً تغییر دهید.

علاوه‌براین، تعداد زیادی استیکر نیز در برنامه گنجانده شده است و شما همچنین امکان ساخت کلاژ را دارید.

۹. ProCam X

بهترین نرم افزار دوربین اندروید-ProCam X

ProCam X بیشتر بر ویژگی‌های حرفه‌ای تمرکز می‌کند تا فیلترها و ماسک‌های سبک رسانه‌های اجتماعی. این برنامه شامل حالت عکاسی پیاپی، تشخیص چهره، پشتیبانی از ضبط ویدیوی 4k و پشتیبانی از RAW است. علاوه بر این کنترل‌های دستی (اگر دستگاه شما از آن پشتیبانی کند)، گزینه خاموش کردن صدای شاتر و چند حالت دوربین مانند حالت صحنه یا حالت فوکوس وجود دارد.

این برنامه بسیاری از گزینه‌هایی که یک برنامه شخص ثالث خوب باید داشته باشد را دارد و پردازش پس از عکاسی نسبتاً خوبی دارد.

۱۰. ProCam X Lite

بهترین نرم افزار دوربین اندروید-ProCam X Lite

ProCam X Lite در اصل یک نسخه رایگان از ProCam X است. نسخه سبک‌تر برنامه دوربین به اندازه‌ای قابلیت دارد که ممکن است برای اکثر کاربران بیشتر از کافی باشد.

کاربران کنترل دستی کامل روی تعادل رنگ سفید، ISO، سرعت شاتر و حالت‌های مختلف فوکوس مانند دستی، ماکرو، فوکوس قفل‌شده و بی‌نهایت و همچنین تشخیص چهره دارند که به‌طور جداگانه قابل دسترسی است. تمام تنظیمات شامل حالت‌ خودکار برای عکاسی سریع نیز هستند.

این برنامه رایگان همچنین دارای قابلیت حداکثر ۲۰ عکس پیاپی، interval shot و براکتینگ نوردهی است که برای تایم لپس و ضبط استاپ موشن مفید هستند. عکاسان همچنین می‌توانند از ضبط ویدئوی با وضوح بالا، از جمله سرعت ضبط آهسته و سریع و توانایی غیرفعال کردن میکروفون در نقطه ضبط، استفاده کنند.

اگرچه این برنامه دارای ویژگی‌های متعددی است؛ اما رابط کاربری متمرکزی دارد. رابط کاربری همچنین به‌طور خودکار جهت را تغییر می‌دهد و هر زمان که دوربین می‌چرخد، از حالت عمودی به افقی می‌رود.

۱۱. ProShot

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- proshot

ProShot یک برنامه دوربین است که دارای ویژگی‌ها، حالت‌ها و گزینه‌های مختلف تصویربرداری از جمله پشتیبانی از RAW است. این برنامه علاو‌ه‌بر حالت عکس سنتی از ویدئو، اسلو-مو، نقاشی نور و تایم لپس نیز پشتیبانی می‌کند.

مقالات مرتبط:

    • بهترین پخش‌کننده‌های محتوای چندرسانه‌ای رایگان
    • بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود

در حالت عکس، کاربران می‌توانند بسته به میزان کنترل مورد نیاز بین چند حالت عکسبرداری جابه‌جا شوند. حالت‌های سفارشی به شما امکان می‌دهند تنظیمات دوربین مورد علاقه خود از جمله ISO، شاتر و تعادل رنگ سفید را ذخیره کنید.

ProShot دارای ویژگی جالب Hacks است که اگر سازگاری با ویژگی‌های خاص تشخیص داده نشود (به‌عنوان مثال اگر ویدیو اجازه ضبط بالای ۳۰ فریم در ثانیه را نمی‌دهد)، می‌توانید با فعال کردن Hacks، سخت‌افزار دوربین را مجبور به آن کنید. انجام این کار می‌تواند باعث بی‌ثباتی برنامه شود و نیاز به نصب مجدد باشد؛ بنابراین تنها درصورتیکه واقعاً نیاز داشتید، ریسک کنید.

سازندگان خود برنامه خاطرنشان کرده‌اند که استفاده از ProShot ممکن است در ابتدا بسیار طاقت‌فرسا باشد؛ بنابراین شاید برای کسانی که فقط به‌دنبال پیشرفت‌های انگشت شماری برای عکاسی روزمره هستند، گزینه مناسبی نباشد. اگر می‌خواهید بتوانید تمام جنبه‌های فرایند عکسبرداری را کنترل کنید، این برنامه برای شما است.

۱۲. Adobe Lightroom

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- lightroom

Adobe Lightroom از نظر فنی یک ویرایشگر عکس است و یک برنامه دوربین نیست؛ اما اپلیکیشن دوربین داخلی نسبتاً مناسبی دارد. می‌توانید از برنامه دوربین استفاده کنید و بلافاصله آن را مستقیماً ویرایش کنید. این برنامه دارای ویژگی‌های کلیدی بزرگی مانند HDR، پشتیبانی از RAW و حالت‌ها و پیش‌تنظیم‌های مختلف است مجموعه‌ای از کنترل‌های دستی دوربین نیز وجود دارد.

در حال حاضر ادوبی لایت‌روم یکی از بهترین برنامه‌های ویرایشگر عکس برای موبایل است،

۱۳. Photoshop Camera

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- photoshop camera

Photoshop Camera از نظر فنی یک ویرایشگر عکس با یک برنامه داخلی دوربین است که به شما امکان می‌دهد عکس بگیرید و سپس از برنامه برای ویرایش آن‌ها استفاده کنید. این اپ به اندازه فتوشاپ دسکتاپ قدرتمند نیست و به اندازه Adobe Lightroom حرفه‌ای نیست. درکل مجموعه‌ای از فیلترها،‌ تنظیم خودکار، کنترل‌های حالت پرتره و موارد دیگر را دراختیار شما قرار می‌دهد.

همان‌طورکه انتظار می‌رود،‌ با وجود فیلترهای منحصربه‌فرد بیشتر مناسب رسانه‌های اجتماعی است؛ پس اگر به‌دنبال زیبا کردن اینستاگرام خود هستید، آن را دانلود کنید.

۱۴. VSCO

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- vsco

VSCO یک برنامه معتبر است به کمک آن می‌توانید عکس‌ها را ایجاد و کشف کنید و همچنین با سایر عکاسان و محتوای انحصاری آن‌ها در پلتفرم انتشار عکس VSCO ارتباط برقرار کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد با استفاده از کنترل‌های پیشرفته دوربین عکس بگیرید و با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض برتر که مخصوص دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند، تصاویر را ویرایش کنید.

VSCO علاوه‌بر صدها فیلتر مختلف که در موضوعات مختلف دسته‌بندی می‌شوند، دارای تنظیمات اولیه تصویر مانند نوردهی، کنتراست، اشباع، تن، تعادل رنگ سفید و موارد دیگر است.

درک رابط کاربری کمی سخت است و برای دسترسی به امکانات بهتر باید اشتراک تهیه کنید. مانند اپلیکیشن لایت روم، VSCO از کاربران می‌خواهد تا با استفاده از گوگل، اسنپ چت، فیسبوک یا سایر گزینه‌های شناسایی، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنند یا وارد سیستم شوند.

۱۵. Camera Zoom FX Premium

بهترین نرم افزار دوربین اندروید- Camera ZOOM FX

Camera Zoom FX Premium یکی از بهترین برنامه های دوربین اندرویدی در کنترل‌های دستی است.

رابط کاربری دوربین مرتب و به‌راحتی قابل پیمایش است. پیدا کردن هر ویژگی یا حالت آسان است و جابجایی بین آن‌ها به هیچ وجه مشکلی ندارد. فوکوس دستی قابل اعتماد و پاسخگو است. حالت عکاسی پیاپی می‌تواند تا ۵۰ فریم در ثانیه ثبت کند. سخت‌افزار دوربین شامل تنظیمات ISO، HDR و تعادل رنگ سفید است. به کمک ابزار ویرایش عکس می‌توانید افکت‌های و تغییر رنگ جالبی را به عکس‌هایی که گرفته‌اید، اضافه کنید. Camera Zoom FX از فرمت فایل RAW نیز پشتیبانی می‌کند.

***

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا اپ موردنیازتان را بیابید. آیا تجریه جایگزینی اپلیکیشن های دوربین شخص ثالث به جای اپ اصلی گوشی را دارید؟ شما کدام اپ را توصیه می‌کنید؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا