سرور مجازی
zoomit

مک های مجهز به پردازنده M3 احتمالاً زودتر از انتظار عرضه می‌شوند

طرفداران اپل منتظر بودند این شرکت تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ نسل جدید مک بوک پرو را رونمایی کند؛ اما درنهایت کوپرتینونشین‌ها لپ‌تاپ‌های جدید را معرفی نکردند تا در سال ۲۰۲۳ منتظر از راه رسیدن آن‌ها باشیم. درحالی‌که انتظار می‌رود مک بوک پروهای جدید به تراشه‌ی M2 Pro و M2 Max مجهز باشند، گزارشی تأییدنشده ادعا می‌کند سال آینده مک‌ های مجهز به پردازنده‌ی M3 نیز دردسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

به‌نوشته‌ی MacWorld و به‌نقل از LeaksApplePro، اپل در اواخر سال ۲۰۲۳ با رونمایی چند کامپیوتر جدید برای اولین‌بار سراغ تراشه‌ی M3 می‌رود. مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچ، آی‌مک ۲۴ اینچ و مک مینی کامپیوترهایی هستند که به‌ادعای LeaksApplePro پیش از پایان ۲۰۲۳ با تراشه‌ی M3 معرفی می‌شوند. به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد خیلی زود با تراشه‌ی M2 خداحافظی کند.

اپل پردازنده‌ی M2 را حدوداً ۱۸ ماه پس از M1 معرفی کرد؛ اما تا لحظه‌ی نگارش این مقاله، M2 صرفاً در مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچ (به‌همراه آیپد پرو) استفاده شده است. انتظار داشتیم مک مینی در پاییز امسال به تراشه‌ی M2 مجهز شود؛ اما درنهایت چنین اتفاقی رنگ حقیقت به خود نگرفت. شایعه‌های پیشین می‌گفتند اپل تراشه‌ی M2 را با لیتوگرافی سه‌نانومتری TSMC معرفی می‌کند؛ اما تأخیر در برنامه‌های TSMC باعث شد اپل به اهداف اولیه‌اش دست پیدا نکند.

مهاجرت سریع به M3 احتمالاً تأثیری روی برنامه‌های جدید اپل برای مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی نخواهد گذاشت. انتظار می‌رود این دو لپ‌تاپ در فصل اول ۲۰۲۳ با تراشه‌های معرفی‌نشده‌ی M2 Pro و M2 Max رونمایی شوند. مک مینی جدید نیز ممکن است با M2 Pro معرفی شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • معرفی مدل جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی احتمالاً به سال ۲۰۲۳ موکول خواهد شد
  • مک بوک ایر دربرابر مک بوک پرو؛ لپ تاپ‌های اپل چه تفاوتی با هم دارند؟

از راه رسیدن تراشه‌ی M3 در سال ۲۰۲۳ احتمالاً علاقه‌مندان به خرید مک جدید را سردرگم می‌کند؛ ولی معرفی این تراشه از برخی جوانب منطقی به‌نظر می‌رسد. اپل مدت‌ها است که تلاش می‌کند تراشه‌های سری M را با لیتوگرافی سه‌نانومتری بسازد و M3 به این شرکت امکان می‌دهد در زمانی مناسب از این لیتوگرافی بهینه استفاده کند.

برخی شایعه‌ها می‌گویند تراشه‌های M2 Pro و M2 Max نیز مبتنی‌بر لیتوگرافی سه‌نانومتری خواهند بود. LeaksApplePro می‌گوید اپل در سال آینده افزون‌بر مک‌ های جدید، مانیتوری ۲۷ اینچی با فناوری مینی LED و پشتیبانی از ProMotion (نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز) معرفی می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا