سرور مجازی
zoomit

تماشا کنید: کالبدشکافی آیپد ۱۰ از شباهت آن با آیپد ایر ۲۰۲۰ خبر می‌دهد

آیپد ۱۰ اپل مشتریانی را هدف قرار داده است که تمایلی به صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید آیپد پرو ندارند. این محصول با ویژگی‌ها و مشخصاتی عرضه شده است که البته همه‌ی آن‌ها مثبت نیستند. مطمئناً این تبلت از طراحی جدید و سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد اما کالبدشکافی iFixit از شباهت زیاد آن به آیپد ایر ۲۰۲۰ حکایت دارد.

دکمه‌ی فیزیکی هوم از آیپد ۱۰ اپل حذف و دکمه‌ی پاور دستگاه با حسگر اثرانگشت یک‌پارچه شده است. درحالی‌که تغییر در طراحی محصولات الکترونیکی همیشه مورداستقبال کاربران قرار می‌گیرد اما یافته‌های iFixit نشان می‌دهد شاید یکی از بزرگ‌ترین نارضایتی‌های خریداران تبلت مذکور، نحوه‌ی شارژ قلم اپل پنسل باشد. علاوه‌براین دوربین سلفی این دستگاه درحالت افقی روی آن تعبیه شده است.

مقایسه آیپد ۱۰ و آیپد ایر ۲۰۲۰

همان‌طور که Wccftech اشاره می‌کند، اپل می‌توانست با استفاده‌ی بهینه از فضای داخلی آیپد ۱۰، سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم اپل پنسل را روی این دستگاه اضافه کند، اما متأسفانه این شرکت چنین اقدامی را انجام نداده است و درعوض کاربران برای شارژ نسل اول قلم استایلوس اپل باید لوازم‌جانبی مخصوص آن را با قیمت ۹ دلار خریداری کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • این دستگاه کنترل آیپد را با فکر کردن ممکن می‌کند
  • پورت USB C آیپد ۱۰ به خروجی ویدیو 4K با نرخ ۳۰ هرتز و سرعت انتقال‌داده USB 2.0 محدود شده است

iFixit همچنین متوجه شد که درگاه USB C آیپد ۱۰ به برد اصلی آن لحیم شده است که این ویژگی باعث سخت‌تر شدن تعمیرپذیری آن خواهد شد. نکته‌ی مثبت درمورد تبلت مقرون‌به‌صرفه‌ی جدید اپل این است که از باتری دوسلولی با ظرفیت ۷۶۰۶ میلی آمپرساعت بهره می‌برد و می‌توان آن را به‌راحتی از بدنه‌ی دستگاه جدا کرد. این درحالی است که باتری مدل‌های قبلی آیپد با چسب محکمی روی شاسی آن قرار گرفته است که باعث می‌شود جداکردن آن کاری خطرناک و دشوار باشد.

تماشا در آپارات

یکی دیگر از نقاط‌ضعف آیپد ۱۰، چسبیده بودن برد اصلی آن به شاسی است؛ بنابراین قبل‌از رسیدن به باتری باید ابتدا این قطعه را جدا کنید؛ کاری که انجام‌دادن آن چندان آسان نیست. به‌طورکلی کالبدشکافی iFixit نشان می‌دهد اگر امکان تعمیر برخی قطعات این دستگاه وجود داشت، درکل تبلت منطقی‌تری به‌نظر می‌رسید. علاوه‌براین، اپل آیپد ۹ را همچنان با قیمت کم‌تر از آیپد ۱۰ به‌فروش می‌رساند و شاید برخی مشتریان نسبت به خرید مدل قدیمی‌تر، بیشتر ترغیب شوند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا