سرور مجازی
zoomit

دولت برزیل صدها دستگاه آیفون را در فروشگاه‌های حضوری توقیف کرد؛ اپل: به فروش ادامه می‌دهیم

براساس نوشته‌ی 9to5Mac، وزارت دادگستری برزیل چند ماه پیش اعلام کرد که به دلیل تبعیت نکردن اپل از قوانین محلی این کشور، فروش آیفون متوقف می‌شود. حتی پس از میلیون‌ها دلار جریمه، اپل همچنان گوشی‌هایش را بدون شارژر در برزیل عرضه می‌کند. درنتیجه‌ی این اتفاق، نهاد حمایت از مصرف‌کننده در برزیل شروع‌به توقیف آیفون‌هایی کرده است که همچنان در خرده‌فروشی‌ها موجود هستند.

به‌طور مشخص‌تر گفته می‌شود نهاد ناظر بر بازار برزیل «صدها دستگاه آیفون را در خرده‌فروشی‌های مختلف شهر برازیلیا توقیف کرده است.» برازیلیا پایتخت کشور برزیل است. سازمان حمایت از مصرف‌کننده‌ی برزیل شدیداً در تلاش است اپل را به تبعیت از قوانین محلی وادار کند تا آیفون‌ها با شارژر دردسترس مشتریان قرار بگیرند.

رسانه‌های محلی برزیل می‌گویند آیفون‌ها نه‌تنها در فروشگاه‌های متفرقه بلکه در خرده‌فروشی‌های رسمی اپل نیز توقیف شده‌اند. دولت برزیل به‌صراحت دستور داده است تمامی آیفون‌هایی که در جعبه‌ی خود شارژر ندارند از بازار جمع‌آوری شوند. اپل از زمان رونمایی آیفون ۱۲، گوشی‌هایش را بدون شارژر عرضه می‌کند. آیفون ۱۱ در ابتدا شارژر داشت، اما پس از رونمایی آیفون ۱۲، جعبه‌ی این گوشی نیز به‌روزرسانی و شارژر از آن حذف شد.

به‌دنبال توقیف آیفون در برزیل، شعبه‌ی اپل در این کشور از دولت درخواست کرد مجوز ادامه‌ی فروش تا زمانی که دادگاه تجدیدنظر رأی نهایی را اعلام کند، صادر شود. اپل به رسانه‌ی تکنوبلاگ گفته است که با وجود اقدامات دولت برزیل، به فروش گوشی‌هایش در این کشور ادامه می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

  • دولت برزیل فروش آیفون بدون شارژر را ممنوع کرد
  • تنش ادامه‌دار بین برزیل و اپل؛ تولیدکننده آیفون بار دیگر جریمه شد اما همچنان گوشی‌هایش را بدون شارژر می‌فروشد

دیگو کامارا آلوز، قاضی برزیلی که به اپل اجازه داده تا زمان اعلام رأی دادگاه به فروش آیفون ادامه دهد، معتقد است که شرکت کوپرتینویی هیچ قانونی را نقض نکرده است. این قاضی می‌گوید نهاد حمایت از مصرف‌کننده در برزیل «در حال سوء استفاده از قدرتش» است. اپل می‌گوید که اطمینان دارد در دادگاه به پیروزی خواهد رسید.

با وجود گفته‌ی اپل مبنی‌بر اطمینان از موفقیت در دادگاه، اقدام اخیر این شرکت چیز دیگری نشان می‌دهد. مدل جدید ستاپ‌باکس اپل تی‌وی در جعبه‌اش کابل شارژ ندارد، اما در برزیل به‌همراه کابل USB-C دردسترس قرار می‌گیرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا