سرور مجازی
zoomit

شاید سامسونگ با همکاری Iridium، قابلیت اتصال ماهواره‌ای را به سری گلکسی S23 اضافه کند

ظاهراً سامسونگ قصد دارد با همکاری Iridium که یک شرکت فعال درحوزه‌ی ارتباطات ماهواره‌ای است، قابلیت انتقال داده‌هایی مثل پیام‌های متنی و تصاویر کم‌حجم ازطریق ماهواره را به گوشی‌های رده‌بالای خود اضافه کند.

سامسونگ درحال آماده‌شدن برای معرفی ویژگی ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های خانواده‌ی S23 است؛ قابلیتی که امکان ارسال پیام‌های متنی و تصاویر کم‌حجم را با سرعت چندصد کلیوبیت برثانیه ازطریق ماهواره فراهم خواهد کرد.

به گزارش Gizmochina، غول فناوری کره‌ی جنوبی در دوسال گذشته تلاش‌های زیادی برای برطرف کردن چالش‌های ارائه‌ی فناوری ارتباط ماهواره‌ای روی گوشی‌های هوشمند خود انجام داده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت برای ارائه‌ی فناوری مذکور، با Iridium که یک شرکت باسابقه‌ی ارتباطات ماهواره‌ای در ایالات‌متحده است، همکاری خواهد کرد. Iridium با استفاده از ۶۶ ماهواره‌ی ارتباطی خود که در مدار سطح‌پایین زمین گردش می‌کنند، خدمات ارتباط صوتی و داده‌ای را در فضاهایی که امکان دسترسی به اینترنت و شبکه‌های موبایی وجود ندارد، فراهم کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • شاید روشنایی نمایشگر گلکسی S23 اولترا به ۲۲۰۰ نیت برسد
  • حسگر اثر انگشت گلکسی S23 اولترا احتمالاً هیچ پیشرفتی نسبت به S22 اولترا نخواهد داشت

فعال‌سازی قابلیت ارتباط صوتی و ارسال داده‌ها با سرعت بالا ازطریق ماهواره، به یک آنتن بزرگ (RF) نیاز دارد، اما این مورد احتمالاً آخرین تغییری است که افراد انتظار دارند روی گوشی‌های مدرن داشته باشند، بنابراین بزرگ‌ترین چالش در این‌زمینه، ساخت آنتنی است که ابعاد بسیار کوچکی داشته باشد و بتوان از‌ آن روی بدنه‌ی کوچک گوشی‌های هوشمند استفاده کرد. به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز از مدتی قبل درحال‌کار روی این مشکل بوده است.

علاوه‌براین، فناوری ترکیب مودم‌های ارتباطی گوشی‌های هوشمند با مودم‌های ماهواره‌ای برای پردازش داده‌های دیجیتال، تاحدود زیادی به‌تکامل رسیده است. سامسونگ اما، هنوز جزئیاتی درمورد این ویژگی ارائه نکرده است.

همان‌طور که اشاره شد، هواوی و اپل قبلاً قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را در جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار خود ارائه داده‌اند. دارندگان آیفون ۱۴ در ایالات‌متحده و کانادا می‌توانند از این ویژگی برای برقراری ارتباط با مراکز خدمات اضطراری در مکان‌هایی که دسترسی به اینترنت و شبکه‌ی موبایلی وجود ندارد، استفاده کنند. شرکت اهل کوپرتینو می‌گوید ارسال یک پیام ازطریق این روش در‌شرایط ایدئال و با دید مستقیم به آسمان و افق، حدود ۱۵ ثانیه طول خواهد کشید. این شرکت همچنین اشاره کرده است اگر زیر پوشش درختی یا شاخ‌وبرگ باشید، ارسال پیام مذکور با روش ماهواره‌ای حدود یک دقیقه یا حتی بیشتر زمان خواهد برد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا