سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مجلس به دنبال طرحی برای تشکیل «وزارت حمل و نقل، لجستیک و ارتباطات» است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طرح نمایندگان برای تشکیل «وزارت حمل و نقل، لجستیک و ارتباطات» خبر داد. برخی نمایندگان خانه ملت معتقدند که به خاطر مشکلات مدیریتی، وزارت ارتباطات باید به وزارت راه و ترابری اضافه شود.

«علیرضا پاک فطرت» نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به خبرگزاری مهر گفت: «این طرح از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس تهیه شده و هنوز در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار نگرفته است.»

پاک فطرت ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی را اقدامی غلط خواند و گفت: «وزارت راه و ترابری یکی از وزارتخانه‌های مهم است که می‌تواند در حوزه واردات و صادرات، ارزآوری خوبی را برای کشور داشته باشد اما متأسفانه به دلیل این ادغام اشتباه در حوزه مسکن، حمل و نقل و شهرسازی دچار مشکلات اساسی هستیم.»

وزارت حمل و نقل، لجستیک و ارتباطات

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای درباره مشکلات وزارت راه و شهرسازی گفت: «۱۸ معاونت در این وزارتخانه وجود دارد که مدیریت آن کار سختی است. علاوه بر این نیروهای این وزارتخانه کاهش نیافته و حتی ادارات آن نیز افزایش یافته است.»

پاک فطرت به مشکلات ساخت مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و ادامه داد: «مشکلات بخش مسکن طی سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته و نتوانستیم به اهداف برنامه در ساخت یک میلیون مسکن در سال دست پیدا کنیم و از این اهداف بسیار عقب هستیم.» به عقیده او ساخت مسکن و نوسازی بافت‌های قدیمی می‌توانند جزو اهداف مهم تفکیک وزارت راه و شهرسازی باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که برای ادغام وزارت ارتباطات در وزارت حمل و نقل، باید شرح وظایف این وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد. شایان ذکر است این اولین باری نیست که طرح ادغام وزارت ارتباطات با سایر وزارتخانه‌های دولت در کشور مطرح می‌شود.

گفتنیست در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، طرح ادغام وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی توسط رئیس جمهور مطرح شد اما «رضا تقی‌پور»، وزیر ارتباطات وقت و یکی از گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت ارتباطات در دولت سید ابراهیم رئیسی به شدت با این موضوع مخالفت کرد که در نهایت به برکناری او از وزارت ارتباطات منجر شد.

حالا و با این اوصاف، باید منتظر ماند و دید که سرنوشت طرح ارائه شده‌ای که پیش‌تر جنجال زیادی به پا کرده بود توسط مجلس به کجا خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا