سرور مجازی
zoomit

سرویس Fusion 13 جدیدترین مک های اپل را به کامپیوتری ویندوزی تبدیل می‌کند

سرویس جدید Fusion 13 شرکت VMware که برای سیستم‌عامل macOS منتشر شده است به دارندگان کامپیوترهای اپل امکان می‌دهد ویندوز ۱۱ را ازطریق ماشینی مجازی اجرا کنند. VMware Fusion 13 افزون‌بر مک‌های مجهز به پردازنده‌ی اینتل، روی مک‌های مجهز به پردازنده‌ی آرم نیز کار می‌کند.

VMware Fusion 13 Player با قیمت ۱۴۹ دلار ارائه می‌شود، اما اگر نسخه‌ی قبلی را داشته باشید، می‌توانید با پرداخت ۷۹ دلار به نسخه‌ی جدید دسترسی پیدا کنید. قیمت سرویس VMWare Fusion 13 Pro به ۱۹۹ دلار می‌رسد.

VMware Fusion 13 در دستگاه‌های مبتنی‌بر معماری آرم نظیر مک‌هایی که از پردازنده‌های M1 و M2 استفاده می‌کنند، اجرای نسخه‌ی آرم ویندوز ۱۱ را ممکن می‌کند، نه نسخه‌ی x86. این نسخه مشابه همان سیستم‌عاملی است که در کامپیوترهای ویندوزی آرم ارائه می‌شود.

مک‌های اپل برای اجرای ویندوز ۱۱ باید از OpenGL 4.3 پشتیبانی کنند. VMware می‌گوید اجرای نسخه‌ی آرم ویندوز ۱۱ در قالب Fusion 13، نتیجه‌ی پیاده‌سازی سیستمی جدید شامل یک TPM مجازی است.

همان‌طورکه اشاره کردیم به‌لطف Fusion 13 می‌توان نسخه‌ی آرم ویندوز ۱۱ را روی مک اجرا کرد، این در حالی است که اکثر کامپیوترهای ویندوزی از نسخه‌ی x86 استفاده می‌کنند. نسخه‌ی آرم ویندوز ۱۱ دارای ابزار شبیه‌ساز داخلی است و به شما امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های غیر آرم را نیز اجرا کنید.

مقاله‌های مرتبط:

  • نحوه ایجاد و استفاده از ماشین‌های مجازی
  • آموزش نصب مک او اس در ویندوز 10 روی ماشین مجازی

ابزار شبیه‌ساز اپل اجرای اپلیکیشن‌های قدیمی macOS را روی معماری جدید به شیوه‌ای بهینه ممکن می‌کند، اما مایکروسافت با وجود سال‌‌ها تلاش برای پشتیبانی از آرم عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. اپلیکیشن‌هایی که با شبیه‌ساز روی ویندوز ۱۱ آرم اجرا می‌کنید تا حد قابل توجهی با افت عملکرد مواجه می‌شوند.

به‌لطف ابزار VMware Fusion 13 می‌توان روی جدیدترین کامپیوترهای اپل و بدون نیاز به خرید کامپیوتر ویندوزی، اپلیکیشن‌ها را اجرا و دی‌باگ کرد. اپل به هنگام مهاجرت به معماری آرم قابلیت Boot Camp را برای بوت دوگانه‌ی مک او اس و ویندوز از دسترس خارج کرد و به همین دلیل دارندگان مک‌های جدید برای اجرای ویندوز باید از ماشین مجازی استفاده کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا