سرور مجازی
zoomit

کارمند توییتر از ایلان ماسک انتقاد کرد و پنج ساعت بعد اخراج شد

از زمان تصاحب توییتر به دست ایلان ماسک، هزاران نفر از کارکنان این شبکه‌ی اجتماعی اخراج شده‌اند و ده‌ها نفر استعفا داده‌اند، اما جدیدترین نمونه‌ی اخراج کارکنان توییتر بسیار بحث‌برانگیز شده‌ است. براساس گزارش ورج، ایلان ماسک گفته اریک فرانهوفر، کارمندی که به‌صورت عمومی در توییتر با او بحث کرده بود، اخراج شده است.

مجادله‌ی بین ایلان ماسک و اریک فرانهوفر از روز یک‌شنبه شروع شد،‌ زمانی که ماسک در توییتی به‌خاطر سرعت پایین توییتر «در بسیاری از کشورها» عذرخواهی کرد و گفت شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور برای بارگذاری تایم‌لاین (صفحه‌ی اصلی) بیش از ۱٬۰۰۰ پردازش مبتنی‌بر پروتکل RPC را «که به شیوه‌ای ضعیف دسته‌بندی‌ شده‌اند» مورد استفاده قرار می‌دهد. این یعنی توییتر برای نمایش صفحه‌ی اصلی باید چندین بار سراغ استفاده از سرورهای دیگر برود و منتظر پاسخ هر درخواست بماند.

اریک فرانهوفر در پاسخ به ادعای ایلان ماسک گفت که ۶ سال است روی نسخه‌ی اندروید توییتر کار می‌کند و براساس تجربیاتش، آنچه مدیرعامل جدید این شبکه‌ی اجتماعی ادعا کرده نادرست است. این نخستین باری نیست که کارکنان یکی از شرکت‌های ایلان ماسک ادعاهای او را زیر سؤال می‌برند، اما فرانهوفر برخلاف سایر موارد قبلی، توضیحات دقیقی ارائه داد.

براساس گفته‌ی فرانهوفر توییتر هیچ درخواست RPCـی ارسال نمی‌کند و به‌جای آن، به هنگام باز شدن «حدودا ۲۰ درخواست در پس‌زمینه» ثبت می‌کند. ماسک در پاسخ به ادعای فرانهوفر گفت: «این حقیقت که نمی‌دانی به هنگام استفاده از توییتر حداکثر ۱٬۲۰۰ میکروسرویس فراخوانده می‌شوند، خوب نیست.» فرانهوفر بار دیگر با ادعای ماسک مخالفت کرد و گفت: «تعداد درخواست‌های موردنیاز برای ایجاد تایم‌لاین به ۲۰۰ نزدیک است نه ۱٬۲۰۰.»

مکالمه‌ی بین ایلان ماسک و اریک فرانهوفر برای مدت‌زمانی نسبتاً طولانی ادامه پیدا کرد و مباحث مختلفی در آن مطرح شد. ماسک در یکی از توییت‌ها از اریک فرانهوفر پرسید که او شخصاً چه اقداماتی برای برطرف کردن کندیِ توییتر در اندروید انجام داده است. فراموش نکنید مکالمه‌ی اصلی با این ادعا شروع شد که توییتر «در بسیاری از کشورها» کند است، نه روی سیستم‌عامل اندروید.

یکی از کاربران توییتر نوشت که ماسک احتمالاً تمایلی به ادامه‌ی همکاری با فرانهوفر ندارد و مدیرعامل و رهبر جدید توییتر در پاسخ نوشت: «او اخراج شده است.»

فرانهوفر به درخواست ورج برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر پاسخ نداد، اما در گفت‌و‌گو با فوربز اعلام کرد پنج ساعت پس از مجادله‌ با ایلان ماسک، حساب کاربری شرکتی او قفل شده است. او همچنین گفت که هیچ اطلاعات رسمی مبنی‌بر اخراج شدنش از توییتر دریافت نکرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • فروپاشی احتمالی توییتر، ۱۶ سال تاریخ انسان را یک‌شبه پاک می‌کند
  • ایلان ماسک نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرد

بسیاری از کاربران در توییتر به‌خاطر اخراج شدن فرانهوفر از ایلان ماسک انتقاد کرده‌اند و در بین منتقدین نام شماری از کارکنان فعلی توییتر به چشم می‌خورد. یکی از کارمندان توییتر به تعدیل گسترده‌ی نیروها و همچنین ادعای ماسک درباره‌ی درخواست‌های RPC انتقاد کرده و گفته است که ماسک نمی‌داند زیرساخت توییتر چگونه کار می‌کند. افراد دیگری که در توییتر کار نمی‌کنند، اقدام ایلان ماسک را زیر سؤال برده‌اند.

ماسک می‌گوید اطلاعات مربوط به درخواست‌های RPC را از چند مهندس توییتر دریافت کرده است. او بدون اشاره به نام اریک فرانهوفر نوشت: «آن کارمند سابق، اشتباه می‌کند.»

فرانهوفر در توییتی می‌گوید که مجادله‌ی عمومی با ایلان ماسک در توییتر «قطعاً احمقانه» بود، اما به‌نظر می‌رسد که نگرانی زیادی درباره‌ی اخراج شدن ندارد. گفته می‌شود او همین حالا از برخی شرکت‌ها درخواست کار دریافت کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا