سرور مجازی
zoomit

گوگل به‌دلیل پایش غیرقانونی لوکیشن کاربران، جریمه ۳۹۱٫۵ میلیون دلاری پرداخت می‌کند

الن روزنبلوم، دادستان کل ایالت اورگن، در بیانیه‌ای می‌گوید گوگل با ۴۰ ایالت آمریکا به توافق رسیده است که با پرداخت ۳۹۱٫۵ میلیون دلار پرونده‌ی حقوقی مربوط به سیاست‌های پایش لوکیشن کاربران را به پایان برساند. دفتر دادستان کل اورگن می‌گوید گوگل حتی پس از خاموش شدن قابلیت پایش لوکیشن توسط کاربران، اطلاعاتی درباره‌ی محل تقریبی آن‌ها جمع‌آوری می‌کرد.

براساس توافق‌نامه‌ی امضاءشده بین گوگل و ایالت‌های آمریکا، غول صنعت فناوری باید رویکردی شفاف‌تر در قبال سیستم پایش لوکیشن در پیش بگیرد و از آغاز سال ۲۰۲۳ جزئیات واضح‌تری درباره‌ی سیاست‌هایی که برای پایش لوکیشن دارد، دردسترس قرار دهد.

الن روزنبلوم به‌همراه داگ پترسون، دادستان کل ایالت نبراسکا، پرونده‌ی مربوط به سیاست پایش لوکیشن گوگل را رهبری کرد. براساس بیانیه‌ی دفتر دادستان کل اورگن، این بزرگ‌ترین پرونده‌ی متمرکز بر حریم خصوصی کاربران است که توسط گروهی از دادستان‌های کل به راه انداخته شده.

به گزارش CNBC، فردی به نمایندگی از گوگل ضمن تأیید جریمه‌ی ۳۹۱٫۵ میلیون دلاری گفته سیاست‌هایی که دادستان کل ایالت اورگن از آن‌ها صحبت می‌کند «سال‌ها پیش» تغییر داده شده‌اند و اکنون جایگاهی در رویکرد گوگل برای پایش لوکیشن ندارند.

روزنبلوم می‌گوید گوگل مدت‌ها «کسب سود را بر حریم خصوصی کاربرانش اولویت داده» و اقداماتی «فریبنده» انجام داده بود: «کاربران تصور می‌کردند که قابلیت پایش لوکیشن را در حساب گوگل غیرفعال کرده‌اند، اما این شرکت به ثبت مخفیانه‌ی حرکات آن‌ها ادامه داد و از اطلاعاتِ جمع‌شده برای همکاری با شرکت‌های تبلیغاتی استفاده کرد.»

مقاله‌ی مرتبط:

  • جریمه چند میلیارد دلاری در انتظار گوگل؛ این‌ بار با شکایت دادگاه‌های بریتانیا و هلند

گوگل ماه گذشته‌ی میلادی در پرونده‌ای مشابه در ایالت آریزونا توافق کرد که ۸۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. پرونده‌های دیگری با محوریت سیاست پایش لوکیشن در واشینگتن، ایندیانا و تگزاس هنوز در جریان‌اند. چهار دادستان کل آمریکایی ادعا می‌کنند که گوگل داده‌های لوکیشن کاربران را برای تبلیغات استفاده می‌کند. پرونده‌های حقوقی در تلاشند گوگل را مجبور به غیرفعال‌سازی الگوریتم‌های مربوطه کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا