رونق بازار گجتهای پوشیدنی در هند؛ فروش وان پلاس بیش از ۱۰۷ درصد رشد کرد
بازار گجتهای پوشیدنی شامل محصولات متنوعی نظیر دستبندهای تناسب اندام، ساعتهای هوشمند و هدفونها میشود. به نقل از مؤسسهی تحقیقاتی IDC، ابعاد بازار گجتهای پوشیدنی هند در فصل سوم ۲۰۲۲ به میزان ۵۶٫۴ درصد نسبتبه فصل سوم ۲۰۲۱ رشد کرد.
آمار نشان میدهد مجموع فروش دستبندهای سلامتی و ساعتهای هوشمند و هدفونها در فصل سوم سال جاری میلادی در کشور هند به ۳۷٫۲ میلیون واحد رسیده است. در همین بازهی زمانی در سال ۲۰۲۱ مجموع فروش، ۲۳٫۷ میلیون واحد بود. هندیها بیشتر از هر زمان دیگری به گجتهای پوشیدنی هوشمند علاقهمند شدهاند.
سهم انواع گجتهای پوشیدنی در بازار هند | |||
---|---|---|---|
نوع محصول | فروش در فصل سوم ۲۰۲۲ | فروش در فصل سوم ۲۰۲۱ | تغییرات سالانه |
دستبند تناسب اندام | ۱۴۲ هزار واحد | ۷۳۷٫۹ هزار واحد | ۸۰٫۸- درصد |
ساعت هوشمند | ۱۲ میلیون واحد | ۴٫۳ میلیون واحد | ۱۷۸٫۸+ درصد |
مؤلفهی عمودی سوم | ۲۵ میلیون واحد | ۱۸٫۷ میلیون واحد | ۳۳٫۶+ درصد |
مؤلفهی عمودی چهارم | ۳۷٫۱ میلیون واحد | ۲۳٫۷ میلیون واحد | ۵۶٫۴+ درصد |
براساس گفتهی IDC، فروش ساعتهای هوشمند در بازار هند رشد قابل توجه ۱۷۸ درصدی تجربه کرده است. برندهای مختلف در فصل سوم ۲۰۲۲ مجموعا ۱۲ میلیون ساعت هوشمند در بازار هند فروختند؛ درحالیکه مجموع فروش ساعت در فصل سوم ۲۰۲۱ به ۴٫۳ میلیون واحد رسیده بود.
در همین بازهی زمانی فروش دستبندهای تناسب اندام ۸۰ درصد افت کرد و فروش هدفونها ۳۳ درصد افزایش یافت. هندیها در فصل سوم امسال ۲۵ میلیون هدفون خریداری کردند. فروش هدفون در فصل سوم ۲۰۲۱ در بازار هند به ۱۸ میلیون واحد رسیده بود.
بیشترین فروش گجتهای پوشیدنی هند در فصل سوم توسط برند هندی BoAt ثبت شد و این شرکت ۳۲٫۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. برند Noise با سهم ۱۳٫۸ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. Fire Boltt و وان پلاس و ریلمی به ترتیب با سهم ۸٫۹ درصد و ۸٫۲ درصد و ۴٫۲ درصد در رتبههای سوم تا پنجم جای گرفتند. ریلمی تنها برندی است که با افت ۱۸٫۵ درصدی سهم بازار مواجه شد. بقیهی برندها رشد خوبی تجربه کردند، برای نمونه سهم وان پلاس در بازار گجتهای پوشیدنی چین بیش از ۱۰۷ درصد افزایش یافت.
- همزمان با رشد انفجاری بازار هند، اپل همچنان برترین تولیدکننده ساعت هوشمند در دنیا است
- اپل، شیائومی و هواوی؛ سه فروشنده برتر گجتهای پوشیدنی در ۲۰۲۱
مؤسسهی IDC میگوید در بازار ساعتهای هوشمند، Noise برترین برند هند است و توانسته فروش محصولاتش را ۲۱۶٫۵ درصد نسبتبه سال قبل افزایش دهد. ساعتهای ColorFit Caliber و ColorFit Icon Buzz مجموعا ۳۰ درصد از کل فروش ساعتهای هوشمند را ثبت کردند. برند BoAt بهلطف ساعتهای Xtend و Wave Call رتبهی سوم را به خود اختصاص داد.
در بازار هدفونهای تمامبیسیم، BoAt بهلطف Airdopes 141 و Airdopes 131 توانست ۴۱٫۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. Noise دومین و وان پلاس سومین برند برتر بازار شدند. برند Mivi با رشد اعجابانگیز ۱٬۹۲۱ درصدی فروش هدفونهایش در فصل سوم ۲۰۲۲ رتبهی چهارم را به خود اختصاص داد.