سرور مجازی
فضای مجازی

هشدار طوفان و امواج 7 متری در سواحل مکران

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نادر پسنده اظهار کرد: با توجه به تماس تلفنی مدیرکل هواشناسی، از روز جمعه طوفان کم‌نظیری کل سواحل مکران را از چابهار تا تنگه هرمز درمی‌نوردد.

وی ادامه داد: ارتفاع بالای 6 متر برای این مناطق پیش بینی شده است. لذا لازم است در حوزه تجهیزات دریایی، صیادی، تجهیزات بندری و بار موجود در بنادر و ساخت و سازها در این مناطق مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این طوفان تا دوشنبه هفته آینده طول می‌کشد که هم بندر و هم دریای را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پیشنهاد مدیرکل هواشناسی این بوده که از الان کمیته بحران برای این موضوع تشکیل شود.

به گزارش تسنیم؛ مطابق پیش بینی 5 روزه سازمان هواشناسی برای خلیج فارس و دریای عمان با توجه به نقشه های سمت و سرعت باد و ارتفاع موج از اواسط روز جمعه افزایش تلاطم و سرعت باد در فراساحل و ساحل مناطق شرقی دریای عمان پیش بینی می‌شود که در روز شنبه تمام سواحل استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر این اساس شرایط دریا طوفانی پیش بینی می‌شود که انتظار افزایش امواج بیش از 6 متر در این مناطق را خواهیم داشت. روز یکشنبه نیز مناطق ساحلی و فراساحل استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در دریای عمان نیز تحت تاثیر خواهد بود که ارتفاع امواج در این روز در سواحل تا 6 متر و در فراساحل به بیش از 7 متر نیز می رسد و شرایط توفانی بودن دریا تا ظهر دوشنبه ادامه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی توصیه کرده هر گونه فعالیت و تردد دریایی با اعمال ممنوعیت و رعایت محدودیت ها و اتخاذ تمهیدات لازم انجام پذیرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا