سرور مجازی
فضای مجازی

غیرفعال‌کردن تبلیغات هدفمند برای کاربران گوگل

 

گوگل از سال‌ها قبل غیرفعال‌کردن تبلیغات هدفمند را برای کاربرانش امکان‌پذیر کرده است، اما تا قبل از تغییرات امروز، انجام این کار باعث می‌شد سرویس‌های پرکاربرد گوگل بسیاری از قابلیت‌های مهم‌شان را ارائه ندهند. به گزارش گیزمودو، گوگل تصمیم گرفته است شرایط را تغییر دهد. این شرکت در اقدامی قابل توجه، کنترل بر محتوای تبلیغاتی را بدون اثرگذاری بر عملکرد اپلیکیشن‌هایش ممکن کرده است

گوگل پیش‌تر می‌گفت که برای عدم استفاده از داده‌های کاربران و نمایش ندادن تبلیغات هدفمند، تنظیماتی مثل Web & App Activity و YouTube History باید خاموش شوند. خاموش کردن این تنظیمات به معنی عدم استفاده‌ی گوگل از داده‌ها برای تبلیغات بود، اما باعث می‌شد پرکاربردترین ویژگی‌های سرویس‌هایی مثل گوگل مپ و دستیار صوتی و موتور جست‌و‌جو نیز از دسترس خارج شوند.

به‌لطف تغییرات جدید می‌توانید همچنان Web & App Activity و YouTube History را روشن نگه دارید و به گوگل بگویید که نمی‌خواهید از داده‌هایتان برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده شود. گوگل ازطریق سرویس جدیدی به نام My Ad Center به کاربرانش امکان می‌دهد کنترل بیشتری بر داده‌هایشان داشته باشند.

تغییر اعمال‌شده در رویکرد گوگل برای استفاده از داده‌ها، در نگاه اول بسیار قابل توجه است. این شرکت پیش‌تر به وضوح تلاش می‌کرد کاربرانش را به صدور مجوز استفاده از داده‌ها ترغیب کند، اما اکنون آزادی عمل بیشتری به آن‌ها می‌دهد. داده‌های کاربران برای شرکت‌هایی مثل گوگل بسیار درآمدزا هستند. متا (فیسبوک سابق) نیز ازطریق داده‌ها درآمد زیادی به جیب می‌زند.

اپل با فعال کردن قابلیتی جدید در iOS در سال‌های اخیر ضربه‌ی بزرگی به کسب‌و‌کار تبلیغاتی متا وارد کرده است. این شرکت به شکل فعالانه و با جدیت از کاربرانش می‌خواهد پایش داده‌هایشان را غیرفعال کنند، اما گوگل فعلاً قصد ندارد چنین رویکردی در پیش بگیرد، چون ازطریق فروش تبلیغات هدفمند درآمد هنگفتی به جیب می‌زند.

فردی به نمایندگی از گوگل می‌گوید ماهانه ۲۶۰ میلیون نفر از تنظیمات Web & App Activity بازدید می‌کنند. این عدد در نگاه اول بزرگ به نظر می‌رسد، اما جالب است بدانید که تنها ۶ درصد از ۴٫۳ میلیارد کاربر گوگل را شامل می‌شود. در واقع صرفاً ۶ درصد از مخاطبان گوگل به تنظیمات حریم خصوصی این شرکت اهمیت می‌دهند. تعداد کسانی که پایش داده‌هایشان را غیرفعال کنند احتمالاً کمتر از این خواهد بود. گوگل می‌خواهد بدانید که چنین امکانی برای شما فراهم است، اما مشخصاً تمایل ندارد که پایش داده‌هایتان را غیرفعال کنید.

 

تنظیمات جدید گوگل برای کنترل بر داده‌ها ازطریق My Ad Center دردسترس قرار می‌گیرد. این سرویس در هفته‌ی جاری منتشر خواهد شد. My Ad Center در نقش سرویسی واحد برای تنظیمات تبلیغاتی گوگل فعالیت می‌کند، اما یک‌سری ابزارهای جدید نیز خواهد داشت.

پس از باز کردن My Ad Center می‌توانید به گوگل بگویید که تمایلی به دیدن محتوای تبلیغاتی درباره‌ی موضوعاتی خاص دارید یا نه. همچنین امکان محدود کردن تبلیغات برخی از شرکت‌های تبلیغاتی وجود خواهد داشت. مثلاً می‌توانید بگویید که نمی‌خواهید تبلیغات مربوط به صنعت انرژی را ببینید یا این‌که به صراحت بگویید که گوگل تبلیغات شرکت Shell Oil را به شما نشان ندهد. به‌علاوه خواهید توانست تبلیغاتی را که اخیراً مشاهده کرده‌اید، بار دیگر ببینید.

گوگل گفته است که کاربران می‌توانند در My Ad Center جلوی نمایش تبلیغات مربوط به موضوعات حساسی مثل الکل و… را بگیرند. بااین‌حال برخلاف قابلیت مشابهی که در فیسبوک و اینستاگرام ارائه می‌شود، نمی‌توانید جلوی نمایش تبلیغات سیاسی را بگیرید.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا