سرور مجازی
فضای مجازی

پهپاد‌هایی که به چاپگر‌های سه بعدی تبدیل می‌شوند

تیمی از محققان دانشگاه باث انگلیس مقاله‌ای را در مجله نیچر منتشر کرده‌اند که جزئیات یک ابزار ساختمانی جدید را شرح می‌دهد: هواپیما‌های بدون سرنشین خودگردانی که مانند حشرات عمل می‌کنند تا با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی کل سازه‌ها را تعمیر کرده و حتی آن را بسازند.

محققان این روش تولید را ساخت افزودنی جوی یا Aerial-AM نامیده اند. این پهپاد‌ها بر اساس همان اصل پرینتر‌های جت سه بعدی کار می‌کنند، به این معنی که دارای یک رأس چاپگر هستند که به صورت عمودی بالای فضای کار قرار می گیرند تا جریانی از مواد با تنظیم سریع را در لایه‌های روی سطح قرار دهد.

وقتی اکستروژن رخ می‌دهد، سر چاپگر حرکت می‌کند تا شکل مورد نظر را ایجاد کند. لایه‌ها در صورت نیاز برای تشکیل محصول نهایی اضافه می‌شوند.

وقتی صحبت از این پهپاد‌های پرنده الهام گرفته از حشرات می‌شود، چاپ سه بعدی تنها بخشی از این پازل است. محققان دو نوع پهپاد ساخته اند و قصد دارند تا از آن‌ها در صنعت ساختمان استفاده کنند.

BuilDrones پهپاد‌هایی هستند که کار سخت قرار دادن مواد را انجام می‌دهند، و ScanDrones به آن‌ها ملحق می‌شوند که وظایف کنترل کیفیت و نظارت را با استفاده از اسکنر‌های سه بعدی انجام می‌دهند. نوع دیگر این پهپاد‌ها بر عملکرد BuildDrones و ساختار کلی نظارت می‌کنند تا از مطابقت آن با مشخصات تولید اطمینان حاصل کند.

ScanDrones از اطلاعات به‌دست‌آمده از طریق اسکن‌های متناوب برای اطلاع از مراحل بعدی در فرآیند ساخت استفاده می‌کند و براساس آن به BuilDrones دستور می‌دهد. محققان با استفاده از این سیستم توانسته اند وضوح چاپ را به ۵ میلی متر (۰.۲ اینچ) کاهش دهند.

منبع: 24.ae

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا