سرور مجازی
فضای مجازی

با این نوع مدل شارژ گوشی اطلاعات شما به سرقت می‌رود

تخلیه شارژ باتری گوشی، یکی از مشکلاتی است که هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. گزینه‌های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. به طور مثال شما می‌توانید یک پاور بانک یا یک کابل شارژ به همراه آداپتور را با خودتان حمل کنید. اما گزینه دیگری هم وجود دارد که می‌توانید در برخی از اماکن آن را ببینید.

 

ما در مورد ایستگاه‌های شارژ گوشی صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید یک پورت USB را در ایستگاه اتوبوس و مترو، فرودگاه، کافه‌ها و … ببینید. اما آیا می‌دانید که استفاده از آن‌ها می‌تواند خطرناک باشد؟

 

چگونه ایستگاه‌های عمومی شارژ گوشی برای ما خطرناک هستند؟

 این ایستگاه‌ها می‌توانند دروازه‌ای را به سوی هکر‌ها بگشایند و به آن‌ها اجازه دهند اطلاعات ما را سرقت کنند. تنها کاری که آن‌ها می‌کنند، بارگذاری بدافزار در این ایستگاه‌های عمومی است؛ بنابراین زمانی که کاربر از طریق پورت USB گوشی خودش را به شارژ می‌زند، در سمت دیگر هک خواهد شد و مهاجم می‌تواند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کندهکر‌ها هنگامی که گوشی شما در حال شارژ در پورت‌های USB عمومی هستند، آن را هک خواهد کرد؛ و سپس می‌تواند به کل اطلاعات شخصی داخل گوشی شما دسترسی پیدا کند. تحلیلگران به این فرآیند «آبمیوه‌گیری» می‌گویند. البته این اتفاق تازه‌ای نیست. سال‌هاست که هکر‌ها از این روش برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند. ضمناً این قضیه فقط در ایستگاه‌های شارژ عمومی اتفاق می‌افتد؛ بنابراین نیازی نیست موقع شارژ گوشی خود در منزل نگران چیزی باشید.

 

هر زمانی که گوشی خود را به این پورت‌های USB عمومی متصل کنید، گرفتار بدافزار‌های بارگذاری شده در آن‌ها خواهید شد. اما هکر‌ها علاوه بر سرقت اطلاعات شما، می‌توانند برای ارتکاب جرایم سایبری نیز از گوشی شما سوء استفاده کنند و شما پس از مدتی که توسط پلیس دستگیر شدید، تازه متوجه این موضوع شوید که چه بلایی سرتان آمده است.

 

برای جلوگیری از این اتفاق چه باید کرد؟

تا حد ممکن از پورت‌های شارژ در اماکن عمومی استفاده نکنید. اما اگر هم مجبور به استفاده شدید، توصیه می‌کنیم وقتی گوشی را وصل کردید از بین گزینه‌هایی که روی صفحه نمایش گوشی شما به نمایش می‌آید، فقط گزینه «شارژ» را انتخاب کنید. در این صورت اطلاعاتی از گوشی شما رد و بدل نخواهد شد.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا