آزمایش تاکسی پرنده توسط یک شرکت چینی
شرکت ایکس پِنگ واقع در گوانگجو (شهری در جنوب چین)، تاکسی پرنده ایکس پِنگ ایکس تو (XPeng X۲) را طراحی کرده است.
این تاکسی یکی از دهها پروژه خودرو پرنده در سراسر جهان است. فقط تعداد انگشتشماری از این خودروها هنگامی که مسافران در کابین آنها سوار شده بودند، از آزمایشها سربلند بیرون آمدند و به احتمال زیاد سالها طول میکشد تا بتوان از برخی از آنها استفاده کرد.
آزمایش روز گذشته (دوشنبه) در حالی انجام شد که کابین تاکسی هوایی خالی از مسافر بود؛ اما این شرکت میگوید در ژوئیه ۲۰۲۱ (تیرماه سال گذشته)، این تاکسی را با سرنشین آزموده است.
این وسیله شرکت ایکس پِنگ واقع در گوانگجو (شهری در جنوب چین)، تاکسی پرنده ایکس پِنگ ایکس تو (XPeng X ۲) را طراحی کرده است.
این تاکسی یکی از دهها پروژه خودرو پرنده در سراسر جهان است. فقط تعداد انگشتشماری از این خودروها هنگامی که مسافران در کابین آنها سوار شده بودند، از آزمایشها سربلند بیرون آمدند و به احتمال زیاد سالها طول میکشد تا بتوان از برخی از آنها استفاده کرد.
آزمایش روز گذشته (دوشنبه) در حالی انجام شد که کابین تاکسی هوایی خالی از مسافر بود؛ اما این شرکت میگوید در ژوئیه ۲۰۲۱ (تیرماه سال گذشته)، این تاکسی را با سرنشین آزموده است.
این وسیله نقلیه طراحی جذاب و ظرفیت حمل ۲ سرنشین را دارد و مجموعهای از هشت ملخ، نیروی رانش آن را تأمین میکند. بنا به گفته شرکت سازنده این وسیله، حداکثر سرعت آن ۱۳۰ کیلومتر (۸۰ مایل) در ساعت است.
وسایل نقلیه بدون خلبان روزی قادر خواهند بود مسافران را از ورای شهر و جادههای شلوغ به مقصد برسانند؛ اما این بخش همچنان با مشکلات عمدهای از جمله عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی و ایمنی و مشکلات زیرساختی مواجه است.
نقلیه طراحی جذاب و ظرفیت حمل ۲ سرنشین را دارد و مجموعهای از هشت ملخ، نیروی رانش آن را تأمین میکند. بنا به گفته شرکت سازنده این وسیله، حداکثر سرعت آن ۱۳۰ کیلومتر (۸۰ مایل) در ساعت است.
وسایل نقلیه بدون خلبان روزی قادر خواهند بود مسافران را از ورای شهر و جادههای شلوغ به مقصد برسانند؛ اما این بخش همچنان با مشکلات عمدهای از جمله عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی و ایمنی و مشکلات زیرساختی مواجه است.