سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

۶ درس مهمی که کارآفرینان باید برای پیشرفت کسب‌و‌کار خود به آن‌ها توجه کنند

از هر کارآفرینی مشاوره تجاری بخواهید، آن‌ها با شوق و ذوق زیادی داستان سخت‌کوشی، موفقیت‌ها و شکست‌های خود را به عنوان «درس کسب و کار» با شما به اشتراک خواهند گذاشت.

در این مقاله با «برایان کالیش»، کارآفرین سریالی و مدیر عامل شرکت Xigem Technologies صحبت شده تا ارزشمندترین درس‌هایی که در دو دهه کارآفرینی خود آموخته است را به اشتراک بگذارد. ماجراجویی‌های کالیش صنایع مختلفی از «کالاهای بسته‌بندی شده» تا «نشر» به وجود آورده است. در ادامه این مطلب توصیه‌های او به عنوان درس کسب و کار برای موفقیت در تجارت را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

شکست را قبول کنید و از آن بیاموزید

درس کسب و کار

شکست معلم شگفت انگیزی است، به شرطی که قصد داشته باشید از آن درس بگیرید. کالیش در این رابطه اشاره می‌کند: «شما از شکست‌ها بیشتر از موفقیت‌ها درس خواهید گرفت.» از هر شکست بزرگ و کوچکی می‌توانید درس بگیرید. وقت خود را صرف بررسی اشتباهات خود و دلایل وقوع آن کنید و روش‌هایی را برای اطمینان از اصلاح آن‌ها در آینده فراهم کنید.

وقت خود را با افراد مناسب سپری کنید

داشتن تیم مناسب در یک کسب و کار برای موفقیت بسیار ضروری است. بدون شک شما می‌خواهید یک تیم قدرتمند ایجاد کنید که تمام زمینه‌های کسب و کار شما را پشتیبانی کنند. بنابراین سعی کنید افراد مناسبی را پیدا کرده و آن‌ها را استخدام کنید. به یاد داشته باشید که تمام افراد تیم نیازی به «کارمند رسمی» بودن ندارند و می‌توانند فریلنسرها، مشاوران و کارمندان نیمه وقت را نیز شامل شوند.

به آینده فکر کنید

درس کسب و کار

کالیش می‌گوید: «شما به عنوان یک کارآفرین سریالی، همیشه به فکر این هستید که ماجراجویی‌های بزرگ بعدی چه خواهند بود و همچنین چگونه می‌توانید از هر تغییری که اتفاق می‌افتد برای آینده استفاده کنید.» توصیه او این است که نه تنها به وضعیت اکنون، بلکه باید به اتفاقاتی که ممکن است در آینده رخ دهد نیز فکر کنید.

به دنبال فرصت باشید

همیشه باید از آخرین اخبار و تحولات آگاه باشید و چند قدم جلوتر فکر کنید. کالیش توصیه می‌کند: «واقعا سعی کنید متوجه شوید بازار به کدام سمت می‌رود.» اتفاقات دنیای کسب و کار خود را مشاهده و آن‌ها را تحلیل کنید. شرکت‌های پیشرو در این تغییرات و شرکت‌های عقب مانده را نیز بررسی کنید و روش‌های استفاده از فناوری جدید برای بهبود فرآیند‌های موجود تجاری خود را شناسایی کنید. همچنین از قبل به فکر آینده فناوری، هوش مصنوعی و روند تجارت جهانی نیز باشید.»

از ریسک کردن نترسید

ریسک‌ها به سادگی بخشی از یک کسب و کار هستند. مخصوصا زمانی که کالای جدیدی را وارد بازار می‌کنید یا وارد حوزه جدیدی می‌شوید. نکته اصلی این است در مواردی که گزینه‌های خود را کاملا سنجیده‌اید و به نکات مثبت و منفی آن فکر کرده‌اید، ریسک‌های حساب شده را نیز انجام دهید. عاقلانه ریسک کنید و قبل از انجام آن تمام موارد مورد نظر درباره آن را بررسی کنید.

برای رخ دادن تغییرات سریع آمادگی داشته باشید

درس کسب و کار

کالیش با تاکید بر رخ دادن تغییرات تقریبا فوری در یک کسب و کار می‌گوید: «ما از وضعیت «تقسیم همه‌چیز» مانند دوچرخه و ماشین گرفته تا آپارتمان، به صورت ناگهانی به وضعیت «تقسیم هیچ‌ چیز» تغییر پیدا کردیم.» همه‌گیری ویروس کرونا تمام صنایع و نحوه کار آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از این تغییرات ماندگاری زیادی خواهند داشت. هیچکس حتی نمی‌توانست تصور کند این موضوع به سرعت بسیاری از کارمندان را دورکار کند، با این حال بیشتر مشاغل اکنون به دنبال ارائه یک روش کار منعطف هستند و مشاغلی که با این موضوع سازگار نباشند به سرعت عقب خواهند افتاد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا