سرور مجازی
zoomit

دیوان عالی آمریکا مجددا درخواست اپل برای لغو مجوز دو پتنت کوالکام را رد کرد

اپل برای دومین بار از تیر امسال، در تلاش برای لغو مجوز دو پتنت کوالکام با شکست مواجه شده است. براساس گزارش 9to5Mac، دیوان عالی ایالات متحده مجدداً با شنیدن استدلال اپل برای لغو پتنت‌ها مخالفت کرده است، چون دو شرکت موردبحث پیش‌تر به توافق دست پیدا کرده‌اند. دیوان عالی آخرین دادگاه آمریکا است که شاکیان پرونده‌های حقوقی می‌توانند ازطریق آن خواستار تجدیدنظر در حکم‌ها شوند.

اختلاف حقوقی بین اپل و کوالکام در سال ۲۰۱۷ در مرکز توجه قرار گرفت، زمانی که تولیدکننده‌ی پردازنده‌های سری اسنپدراگون مدعی شد اپل پتنت‌های فناوری‌های مودم کوالکام را نقض کرده است. اپل پیش‌تر تراشه‌ی مودم را ازطریق کوالکام تأمین می‌کرد اما زمانی که مذاکرات تجاری به بن‌بست رسید، برای مدت‌زمانی کوتاه سراغ اینتل رفت. دو سال بعد، اپل و کوالکام به توافق دست پیدا کردند و اختلاف حقوقی را کنار گذاشتند.

به‌دلیل دو پتنت به‌خصوص که مالکیت آن‌ها دراختیار کوالکام است، اپل همچنان احساس خطر می‌کند و نگران است که کوالکام در آینده مجدداً کوپرتینونشین‌ها را دادگاهی کند. توافق‌نامه‌ی بین اپل و کوالکام در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود، در همین‌راستا تولیدکننده‌ی آیفون به دادگاه گفته که نگران است در همان سال با شکایت جدیدی از سوی کوالکام مواجه شود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • دیوان عالی آمریکا درخواست اپل را برای ادامه‌ی مبارزه حقوقی بر سر دو پتنت کوالکام رد کرد

به دلیل رد درخواست اپل توسط دادگاه، به‌نظر می‌رسد که باید به‌مدت چند سال پرونده‌ی حقوقی بین اپل و کوالکام را تمام‌شده بدانیم. کوالکام فعلاً واکنشی به ادعاهای اپل نشان نداده است،‌ اما دور از انتظار نیست که در آینده مجدداً در دادگاه از اپل شکایت کند.

شایعه‌ها می‌گویند اپل تا پاییز ۲۰۲۴ مودم 5G اختصاصی برای آیفون تولید می‌کند. کوالکام قبلا گفته دو پتنت مدنظر اپل به فناوری 5G ارتباط ندارند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا