اینستاگرام بهزودی تبلیغات را به صفحه پروفایل اضافه میکند
متا امروز اعلام کرد که بهزودی تبلیغات بیشتری در فید اینستاگرام کاربران ظاهر میشود. با این تغییرات، تبلیغکنندگان اکنون میتوانند تبلیغات را در صفحه اصلی اکسپلور و همچنین مستقیماً در فیدهای پروفایل قرار دهند. افزودن تبلیغات بیشتر در حالی صورت میگیرد که اینستاگرام همچنان با واکنشهای منفی برای تغییرات اخیر مواجه است.
روش تبلیغاتی جدید به احتمال زیاد در بین کاربران اینستاگرام محبوبیت زیادی نخواهد داشت. متا پیشتر نیز به دلیل ارائه تجربهای جدید از سوی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته بود. اکنون مدتی است که تعداد پستهای پیشنهادی در فید افزایش یافته و به صورت آزاردهندهای این شبکهی اجتماعی روی فرمت ریلز تمرکز بیشتری دارد.
به گزارش 9to5mac، اولین مکان جدید برای تبلیغات اینستاگرام فید اکسپلور است. پیشتر هنگامی که بعضی کاربران روی پستی در صفحهی مذکور ضربه زده و به سمت پایین اسکرول میکردند در میان آنها تبلیغاتی نیز به نمایش در میآمد.
حالا به نظر میرسد با تغییرات جدید، در صفحهی اصلی اکسپلور شاهد تبلیغات خواهیم بود. درواقع، کاربر حتی بدون تعامل با پستها و اسکرول به سمت پایین نیز تبلیغهای مختلفی را مشاهده خواهد.
- امکان اشتراکگذاری آهنگهای یوتیوب موزیک در استوریهای اینستاگرام فراهم شد
محل دوم برای قرارگیری تبلیغات که به نظر مهمتر نیز میآید، فید پروفایل است. تاکنون خبری از تبلیغات هنگام مشاهدهی پستهای موجود در پروفایل شخص دیگری نبود. اما به نظر میرسد این مسئله نیز دستخوش تغییر خواهد شد.
در محیط جدید اینستاگرام، با ورود به پروفایل افراد و اسکرول به سمت پایین پس از باز کردن یکی از پستها، شاهد نمایش تبلیغاتی خواهیم بود که خود را در میان پستها جای دادهاند. اینستاگرام میگوید «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از تبلیغاتی که در فیدهای پروفایلشان نمایش داده میشود درآمد بیشتری کسب کنند». بااینحال، این شیوهی تبلیغات در حال حاضر فقط برای تولیدکنندگان منتخب ایالات متحدهی آمریکا دردسترس است.
در نهایت باید گفت چه بخواهیم چه نخواهیم تبلیغات بیشتری به اینستاگرام سرازیر خواهند شد. حال باید دید با چنین وضعیتی آیا این شبکهی اجتماعی میتواند کاربران خود را حفظ کند یا خیر.