سرور مجازی
فضای مجازی

بالگرد نبوغ بقایای اجسام خارجی را در مریخ شناسایی کرد + فیلم

فیلم دوربین ناوبری بالگرد نبوغ، تکه کوچکی از بقایای جسم خارجی را در مریخ نشان می‌دهد.این بقایا در فیلم ضبط‌شده توسط دوربین ناوبری در پرواز قبلی (سی و دومین پرواز) بالگرد مشاهده نشده بود.

بقایای جسم خارجی در تصاویر دوربین ناوبری سی و سومین پرواز بالگرد نبوغ دیده می‌شود: از اولین فریم‌ها تا نزدیک نیمه‌های ویدیو، زمانی که بالگرد می‌افتد و به سطح مریخ برمی‌گردد. تیم‌های بالگرد نبوغ و فضانورد استقامت ۲۰۲۰ در تلاش هستند تا منبع زباله‌ها را تعیین کنند.

از میان همه ربات‌های فضایی کوچک که در حال حاضر در فضا پراکنده شده‌اند، بالگرد نبوغ (بالگرد ناسا در مریخ)، به نظر جذاب‌ترین است. این ربات با سرعتی بسیار زیاد، پا را از اهداف مأموریت اصلی‌اش فراتر گذاشته است و اکنون مانند حشره‌ای بیگانه از فراز شن‌های قرمز مریخ وزوزکنان عبور می‌کند و از هیجان پرواز در جهانی دیگر لذت می‌برد.

بالگرد نبوغ، دو دوربین به همراه دارد که اطلاعات پرواز را ثبت می‌کنند. این اطلاعات توسط مریخ‌نورد استقامت نیز مشاهده می‌شود. این بالگرد از چهار بال کربنی ساخته شده که به دو موتور جداگانه متصل شده‌اند و در جهت مخالف هم می‌چرخند.

سرعت چرخش موتور این بالگرد ۳۷ دور بر دقیقه می‌رسد، در صورتی که میانگین سرعت موتور یک بالگرد معمولی روی زمین ۴۵۰ دور بر دقیقه است. همچنین این بالگرد، از صفحات خورشیدی برای شارژ باتری لیتیوم-یون و پرواز خود استفاده کرده است.

اداره کل فضا و هوانوردی آمریکا (ناسا) ویدیو‌های این بالگرد را منتشر می‌کند تا دیگران نیز هیجان سفر به مریخ را تجربه کنند.

کد ویدیو

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا