سرور مجازی
فضای مجازی

انتشار تصویر فضانورد مقیم ایستگاه فضایی از طوفان یان

فضانوردان مقیم ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) از فضا شاهد طوفان قدرتمند یان  که در حال درنوردیدن فلوریدا است، بودند.

باب هاینز، فضانورد ماموریت “اکسپدیشن ۶۸” از ناسا، از ایستگاه فضایی بین‌المللی، فیلمی را از این طوفان ثبت کرد. او در واکنش به مشاهده این طوفان گفت: این طوفان عظیم است و کل شبه جزیره فلوریدا را در بر گرفته است. ما برای امنیت همه کسانی که با طوفان یان مواجه می‌شوند، دعا می‌کنیم.

طوفان یان در ۲۹ سپتامبر هنگام عبور از فلوریدا ضعیف شد و به یک طوفان گرمسیری تبدیل شد. اما همچنان بادهای شدید و سنگینی را به سواحل آورد و باعث شد چندین پرتاب فضایی به تاخیر بیفتد. به عنوان مثال، اوایل این هفته، ناسا ماموریت “آرتمیس ۱” خود را از سکوی پرتاب ۳۹B در مرکز فضایی کندی بیرون کشید تا در ساختمان مونتاژ آن را پناه دهد. ناسا ۲۷ سپتامبر را برای پرتاب این ماموریت هدف قرار داده بود.

طوفان یان

ناسا و شرکت اسپیس‌ایکس همچنین ماموریت کرو-۵(Crew-۵) را که قرار بود ۳ اکتبر پرتاب شود، به ۵ اکتبر (۱۳ مهرماه) موکول کردند. همچنین اسپیس‌ایکس و ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی (ULA) تصمیم گرفتند سایر پرتاب‌های برنامه‌ریزی‌شده خود را از تاریخ ۳۰ سپتامبر به هفته آینده موکول کنند تا آنها را در اولین فرصت انجام دهند.

طوفان یان روز چهارشنبه ۲۸ سپتامبر در جنوب غربی فلوریدا به عنوان یک طوفان رده ۴ طبقه‌بندی شد، اما بعداً به یک طوفان استوایی تبدیل شد. ایستگاه فضایی بین‌المللی  بخشی از شبکه مشاهداتی است که طوفان یان را در لحظه، از مدار زمین ردیابی می‌کند و پیش‌بینی‌ها در مورد آن نیز بر مجموعه‌ای از ماهواره‌ها که توسط ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) مدیریت می‌شوند، متکی است.


بیشتر بخوانید

  • پیش‌بینی طوفان‌های خورشیدی توسط ابررایانه‌ها

منبع: اسپیس 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا