گوگل قصد دارد تبلیغات خود را کمتر کند
همزمان با دشوارشدن شرایط اقتصادی در امریکا، گوگل قصد دارد خود را با این شرایط سازگار کند و ضمن کاهش هزینههای خود، فرهنگ کاری در این شرکت را نیز تغییر دهد.
به نقل از سی ان بی سی، تغییر فرهنگ کاری در گوگل که به نوعی تفریح و سرگرمی را با کار درهم آمیخته بود و موجب تبلیغات گسترده گوگل نیز شده بود، چندان به مذاق کارکنان این شرکت خوش نیامده و آنها اعتراضهایی نسبت به این موضوع داشته اند که موجب شده ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در این زمینه موضع دفاعی بگیرد.
در جریان نشستی سرتاسری در گوگل طی این هفته، پیچای با سؤالات سختی از جانب کارمندان در رابطه با علل کاهش بودجه سفر و سرگرمی، مدیریت بهره وری و احتمال اخراج بالقوه کارکنان مواجه شد. به عنوان مثال، از پیچای پرسیده شد که چرا این شرکت با کاهش بودجه سفر و سرگرمی مواجه شده، آن هم در زمانی که “گوگل سودهای بی سابقه و ذخایر نقدی هنگفتی دارد، حضور کارمندان هنوز کمرنگ است و همهگیری کووید پایان یافته است”.
پیچای پاسخ خود را چنین آغاز کرد: “چطور بگویم؟ امیدوارم همه شما اخبار را بخوانید. این واقعیت را میدانید که ما در یکی از سختترین شرایط اقتصاد کلان آمریکا در دهه گذشته هستیم و لذا مسئولیتپذیرتر شده ایم، فکر میکنم مهم است که بهعنوان یک شرکت، برای پشت سر گذاشتن لحظاتی مانند این، با هم متحد شویم.»
آخرین جلسه فراگیر گوگل در حالی برگزار میشود که آلفابت، متا و سایر شرکتهای فناوری به چالشهای اقتصادی متنوع آمریکا از جمله رکود بالقوه، تورم فزاینده، افزایش نرخهای بهره و کاهش هزینههای تبلیغاتی چشم دوختهاند. شرکتهایی که در دهه گذشته به رشد بالا و مزایای سرگرمکننده فراوان کاری معروف بودهاند، حالا باید سختگیریهای حرفهای خود را بیشتر کنند و این موجب خشم و اعتراض کارمندان حوزه فناوری در آمریکا خواهد شد.
بیشتر بخوانید
- گوگل به دنبال ایجاد اینترنت پرسرعت برای مسافران هواپیماها و مریخ نوردها