سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی طلا امروز 1400/04/28

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان و در حالی که ارزش دلار شاهد افزایش بوده است، قیمت طلا امروز شاهد نوسان محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افزایش به 1812 دلار و 54 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت هم با 0.12 درصد کاهش به 1812 دلار و 90 سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «ریسک های ناشی از افزایش موارد ابتلا به کرونا موجب شده تا بازارهای آسیایی مجدد تحت تاثیر قرار بگیرند.»

در حالی که اشتها برای ریسک پذیری به دلیل نگرانی ها از فشارهای تورمی و افزایش موارد ابتلا به کرونا کاهش یافته است، شاخص ها در بازارهای مالی وضعیت کاهشی به خود گرفته اند.

بسیاری از کشورها به ویژه در قاره آسیا تلاش دارند تا جلوی گسترش سویه جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا را بگیرند و ناگزیر از اتخاذ تدابیر احتیاطی جدیدی شده اند.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به نزدیکی پایین ترین رقم بیش از یک هفته اخیر رسیده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش یافته است.

اما در عین حال رشد ارزش دلار سبب شده تا جایگاه بازار طلا به عنوان تنها محل امن جهت سرمایه گذاری به چالش کشیده شود. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز شاهد افزایش 0.1 درصدی بود.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «به نظر می رسد که کاهش سوددهی اوراق قرضه در مواجهه با تقویت ارزش دلار، سبب بالا رفتن نسبی قیمت طلا شده است. ما انتظار داریم ارزش دلار کاهش یابد.»
انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا