سرور مجازی
فضای مجازی

جزئیاتی درباره بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی ساخت چین

به گزارش سایت سی جی تی ان، تلسکوپ رادیویی Qitai QTT دارای بشقاب قابل هدایت با قطر ۱۱۰ متر خواهد بود. این بشقاب ۱۰ درصد بزرگتر از تلسکوپ گرین بنک در ویرجینیای غربی آمریکا است که در حال حاضر بزرگترین تلسکوپ جهان از این نوع است.

ساخت تلسکوپ QTT حدود شش سال طول خواهد کشید و این تلسکوپ پس از تکمیل، قادر خواهد بود ۷۵ درصد از آسمان را با حساسیت بالا پوشش دهد و یک ابزار رصد قدرتمند در سطح جهان برای مطالعات در زمینه‌هایی مانند سیاهچاله ها، اختروش‌ها، انفجار‌های سریع رادیویی، ماده تاریک، امواج گرانشی و منشاء زندگی در کیهان در اختیار انسان قرار دهد.

چین در حال حاضر میزبان بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان، تلسکوپ رادیویی کروی با دیافراگم ۵۰۰ متری است که در یک حوضه طبیعی در کوه‌های استان گوئیژو در جنوب غربی چین قرار دارد. اما سطح بازتابنده این تلسکوپ کم و بیش ثابت بوده و همین امر بخشی از آسمان را که با تلسکوپ مذکور قابل مشاهده است، محدود می‌کند.

به گفته وانگ نا، رئیس رصدخانه نجومی سین کیانگ، توانایی QTT برای چرخش در همه جهات برای هدف قرار دادن اهداف خاص و قطر بی‌سابقه آن، چشم تیزبین دیگری را برای نگاه کردن به آسمان در اختیار چین قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید

  • بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان در حال ساخت است

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا