سرور مجازی
رمز ارز

اطلاعات جدید از پرونده بنیان‌گذار ترا: کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران تایید شد!

اطلاعات جدید از پرونده بنیان‌گذار ترا: کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران تایید شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳، اطلاعات جدیدی در مورد پرونده دادگاه ترا منتشر شد که شامل مکالمات لو رفته بین دو کوآن، بنیانگذار بلاکچین ترا و دانیل شین، مدیرعامل برنامه پرداخت Chai در سال ۲۰۱۹، است. بر اساس این چت‌ها، این دو برای ایجاد تراکنش‌های جعلی جهت ایجاد کارمزد و پشتیبانی از پروژه خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

با توجه به مکالمات افشاشده، دو کوآن پیشنهاد داده که با ایجاد تراکنش‌های جعلی برای تولید کارمزد اقدام کنند. وقتی شین نگرانی‌هایی را در مورد اینکه مردم ممکن است از این تقلب آگاه شوند، بیان کرده، دو کوآن قول داده که این کار را به گونه‌ای انجام دهد که قابل شناسایی نباشد. آنها در نهایت به توافق رسیدند که این ایده را در مقیاس کوچکتری تست کنند.

در همین راستا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده ادعا می‌کند که ترا در سال ۲۰۱۹، برای تسویه تراکنش‌ها در بلاکچین خود، در حالی که Chai پرداخت‌های جعلی روی این بلاکچین ایجاد می‌کرد تا سرمایه‌گذاران را فریب دهد، با این برنامه پرداخت شریک شد. سرمایه‌گذاران با این فکر که معاملات Chai در ترا انجام می‌شود، اقدام به خرید توکن می‌کردند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

بنیان‌گذار ترا به دلیل جعل اسناد مسافرتی در مونته نگرو دستگیر و به زندان محکوم شد. SEC درخواست استرداد او به ایالات متحده را داشت، اما وکلای او مخالفت کردند و اعلام کردند که خروج او از مونته نگرو غیرممکن است.

همکاری ترا و Chai در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید، اما SEC معتقد است که این همکاری به اندازه کافی به طول انجامیده تا طرح فریبنده آنها مؤثر واقع شود.

یکی دیگر از اهداف این مشارکت، ساده‌سازی پرداخت‌ها بر روی بلاکچین و گنجاندن استیبل کوین کره‌ای KRT در برنامه پرداخت مذکور بود. برنامه Chai پس از خروج شین به طور مستقل به فعالیت خود ادامه داد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا