سرور مجازی
فضای مجازی

موشک استارشیپ تا ماه آینده پرتاب خواهد شد

ایلان ماسک در پاسخ به سوالات کاربران در توئیتر، از پرتاب موشک استارشیپ تا آینده خبر داد. نمونه اولیه استارشیپ با برچسب SN۱۵ یک پرواز در ارتفاع بالا (در جو زمین) را تکمیل کرد و بدون انفجار در ۵ مه ۲۰۲۱ فرود آمد. این آخرین باری است که فضاپیمایی که ناسا امیدوار است از آن برای فرستادن فضانوردان آرتمیس به سطح ماه استفاده کند، از زمین خارج شده است.

از آن زمان، ماسک و اسپیس ایکس مشغول آماده‌سازی برای اولین پرواز نمایشی مداری استارشیپ بوده‌اند که برای اولین بار شاهد انفجار این وسیله نقلیه بر روی یک تقویت‌کننده فوق سنگین هستند. همین هفته، تقویت‌کننده عظیم مرحله اول برای اولین بار با انفجار هفت موتور روی پایه آزمایشی روشن شد. این تعداد بیش از دو برابر تعداد موتور‌های آزمایش قبلی و کمتر از یک چهارم موتور‌هایی است که یک وسیله فوق سنگین کاملا بارگذاری شده را تشکیل می‌دهند که برای پرتاب با ۳۳ موتور در کل طراحی شده است.

علاوه بر تکمیل آزمایش و آماده سازی اسپیس ایکس، این تقویت کننده فوق سنگین، قبل از اینکه بتواند استارشیپ را به فضا پرتاب کند، به مجوز پرتاب از اداره هوانوردی فدرال نیاز دارد.

در همین حال، ماسک امیدوار است که در هفته‌های آتی یک «تمرین لباس مرطوب» کامل را برای پرتاب و آزمایش یک سوپر هوی ۳۳ موتوری برای اولین بار انجام دهد.

هنگامی که استارشیپ و تقویت کننده فوق سنگین سرانجام با هم پرتاب شوند، پرواز آزمایشی اولی برای یک سفر کوتاه به مدار فرستاده شده و پس از آن در سواحل هاوایی سقوط خواهد کرد، این در حالی  است که تقویت کننده فوق سنگین تلاش خواهد کرد روی یک سکوی نفتی اصلاح شده در خلیج مکزیک فرود بیاید. 


بیشتر بخوانید 

  • واکنش ایلان ماسک به انفجار موشک استارشیپ

منبع:cnet

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا